DPP zahájil letos v druhé polovině dubna stavbu úseku z Pankráce na Olbrachtovu ulici, na který naváže úsek na Nové Dvory. Jako poslední bude vybudován úsek z Nových Dvorů do Depa Písnice. Celkové náklady by měly být při započtení inflace předběžně 52,09 miliardy korun.
Žaloba
„Jde o to, abychom se celkově mohli vyjadřovat k žalobě a zastávat naše stanovisko a hledisko, tak jsme se rozhodli, že se k tomu jako vedlejší účastník připojíme,“ řekl Scheinherr.
Žalobu podala společnost podle náměstka letos v květnu, avšak měla procesní chyby, kdy ji doručila ke špatnému soudu. „Co mám informace, tak se teprve řeší, kam to bude skutečně přiděleno. Chceme se ale k té žalobě vyjádřit a vysvětlit, proč město postupuje tak, jak postupuje,“ řekl Scheinherr. Zda mohou kvůli žalobě při stavbě metra vzniknout komplikace, podle něj nelze, stejně jako rozhodnutí soudu, předjímat.
Pirátská zastupitelka
Pankráckou společnost vede Marie Jelínková, bývalá členka zastupitelského klubu Pirátů, za které byla zvolena do zastupitelstva Prahy 4. Piráti ji nejprve vyzvali k rezignaci, když tak sama neučinila, loni v srpnu ji vyloučili ze zastupitelského klubu. Její postoj ohledně metra D v minulosti kritizoval i primátor. „Paní Jelínkovou jsem v této záležitosti telefonicky kontaktoval. Stažení odvolání z jejího pohledu není možné, protože v něm působí pouze jako osoba zmocněná cca 70 místními obyvateli,“ popsal dříve pro Blesk Hřib.
Spolek Pankrácká společnost se proti stavbě odvolal v minulosti už několikrát. Dlouhodobě jim vadí například stavba pilotové stěny v blízkosti budoucí stanice Olbrachtova, velikost staveniště nebo kácení vzrostlé zeleně.
Problémy
Příprava stavby metra D se potýkala s řadou problémů. Město se muselo dohodnout s vlastníky pozemků podél plánované trasy. Sdružení Pankrácká společnost podalo mimo jiné obvinilo magistrát ze systémové podjatosti, což ministerstvo dopravy následně zamítlo. Od stejných stěžovatelů řešilo i stížnost proti vydání stavebního povolení. Antimonopolní úřad se zabýval také stížností na tendr, ve kterém DPP vybíral zhotovitele stavby. Také tato stížnost byla zamítnuta.
Blesk Podcast: Román z hořícího metra v Praze. Kopřiva odhalil, co nastane při blackoutu Jiří Marek, Lukáš Červený