„Před třemi a půl lety jsem k tomu přizval původního architekta, pana (Josefa) Pleskota s projektanty, zda by zkusili najít nějaké řešení. A jim se to povedlo. Tím řešením je, že se udělá kompletně nová mostovka a nový středový pylon, na kterém je zavěšena. Magistrát lávku zaplatí, ale ´odmakala´ to radotínská radnice,“ řekl Scheinherr.
Pouze jeden chodec
Dosavadní lávka z roku 1994 byla dlouhé roky v dezolátním stavu, když ji porušily povodně v letech 2002 i 2013, a musela být podepřena, aby se nezřítila. V jeden moment po ní mohl přejít pouze jeden člověk. Původně město uvažovalo se uvažovalo o tom, že ji zbourá a vystaví novou za asi 100 milionů. Proces se pak na více než dva roky zdržel kvůli stížnosti jednoho z účastníků soutěže u antimonopolního úřadu.
Širší a větší
Následně město nechalo předělat projekt. Nová lávka bude větší a vyšší a se čtyřmi metry také o něco širší. Praha má se stavem mostů a lávek dlouhodobě problémy. V prosinci 2017 se zřítila lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou, při nehodě byli zraněni čtyři lidé.
Město předloni dokončilo stavbu náhrady. Letos začala stavba nové lávky mezi Karlínem a Holešovicemi přes ostrov Štvanice. Z mostů je ve špatném stavu například Libeňský, Hlávkův nebo Palackého most. Technická správa komunikací také opravuje Barrandovský most.
Blesk Podcast: Josef Pleskot promluvil o nové filharmonii v Praze. Bojuje za ni přes 20 let Jiří Marek, Lukáš Červený, Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy