Mezi Prahou a Neratovickem, konkrétně na lince 348 jezdící mezi Obřístvím, Neratovicemi a pražským Ládvím, v neděli nepojede osm spojů. „Už asi před dvěma týdny jsme varovali před zvyšující se covidovou nemocností a dovolili jsme si na tuto skutečnost upozornit objednavatele. Naše předpoklady se bohužel začínají naplňovat,“ informoval mluvčí.
Drama v Jílovém: Muž chtěl skočit z viaduktu, na poslední chvíli ho chytil policista. Život visel na prstu!

Společnost podle něj hledá řidiče pomocí náborových kampaní a zároveň se snaží vychovat i nové řidiče v autoškole. „Zájemcům o tuto profesi náklady na získání řidičského průkazu zaplatíme a kromě jistého platu přidáváme i desítku benefitů,“ popsal Holub.
Podstav napříč republikou
Arriva by napříč ČR potřebovala přijmout asi stovku řidičů, aby dokázala nahradit ty odcházející do důchodu. „V Arrivě si myslíme, že by počty řidičů ve veřejné dopravě mohlo zlepšit třeba umožnění získání řidičského průkazu od 19 let pro krátké autobusy, kdy se řada studentů a učňů vycházejících v tento věk ze škol rozhlíží po pracovní trhu,“ dodal Holub.
Podle něj je další možností otevření hranic pro řidiče ze zemí mimo Evropskou unii nebo i změna v odbavení cestujících tak, aby ho nemusel provádět řidič. „Na zvážení je také nahrazení málo vytížených spojů systémem dopravy na zavolání nebo předchozí objednání, kdy dojde i k finančním úsporám,“ doplnil mluvčí.
Nedostatek profesionálních řidičů trápí české dopravce dlouhodobě. Podle portálu TruckJobs, který patří do skupiny sdružení Česmad Bohemia, v české dopravě nadále chybí až 25 000 profesionálních řidičů v kamionové a autobusové přepravě. V Česku je kolem 120 000 profesionálních šoférů.
Rozdíl mezi brzdnou dráhou autobusu a tramvaje při 40kilometrové rychlosti Veronika Foltová