Po vzniku parkovišť P+R »Park and Ride«, která umožňují zaparkovat nedaleko stanic městské hromadné dopravy a pak dále pokračovat v cestě, vzniká další nový projekt, a to parkoviště pouze pro cyklisty.
„Mou prioritou je nejen rozvoj cyklostezek a cyklotras v metropoli, ale hlavně využití cyklodopravy ve spojení s městskou a příměstskou hromadnou dopravou a zajištění komfortu pro obyvatele a návštěvníky Prahy, kteří se rozhodnou pro kombinaci různých způsobů přepravy,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.
Mnoho obyvatel totiž využívá k dopravě ze svého bydliště na nádraží jízdní kolo, ale když se večer vrátí z práce, často se stává, že ze svého kola najdou pouze část nebo ho nenajdou vůbec. Proti zamezení krádeží se tedy rozhodlo pro vybudování tří celoprosklených cyklopřístřešků o celkové kapacitě 30 kol. Díky své průhledné konstrukci, spolu s budovaným kamerovým systémem, umožňují dokonalý přehled o pohybu a činnosti osob uvnitř.
Vybudovalo se také osm cykloboxů na celkem 16 jízdních kol, které před zloději bezpečně ochrání uvnitř uzamčená jízdní kola včetně příslušenství.
„Cílem hlavního města Prahy je i nadále vylepšovat podmínky pro cyklistiku a někdy k tomu stačí zdánlivá drobnost, jako je bezpečné zanechání bicyklu ve veřejném prostoru. Jedná se o pilotní projekt, který zde byl realizován i díky zájmu městské části, a pevně věřím, že se brzy rozšíří i na další lokality,“ uzavřel předseda Komise pro cyklodopravu RHMP Stanislav Kozubek.