Dohoda o narovnání a spolupráci bude podepsána v nejbližších dnech. „Investoři chtějí v území postavit byty, kanceláře a obchodní centrum a k tomu potřebují také městské pozemky a my chceme, aby ta ostuda už konečně zmizela," řekl primátor Pavel Šindelář (ODS).

Jakmile developeři zboří torzo Carimexu, tak jim město hned pozemky prodá. „Bez demolice je neprodáme," dodal. Maximální doba, dokdy musí torzo zmizet, jsou dva roky od uzavření dohody. Město má stejnou dobu na změnu územního plánu, aby se tam mohly postavit byty. Začíná na ní pracovat.

Rozsáhlá zástavba zahrne kromě Carimexu i pozemek současné myčky aut, servisu a prodejny automobilů Citroën a obchodu Akumulátory. „Vše by mělo jít k zemi a měl by tam vzniknout úplně nový projekt," řekl. Územní studie lokality, kde vzniknou také povrchová i podzemní parkoviště a zeleň, už město projednalo.

Piráti byli proti

Opozičním Pirátům se nelíbila prodejní cena pozemku 5300 Kč/m2, kterou stanovil soudní znalec, jenž přímo na dnešním jednání vysvětlil, jak k ní došel. „Není v Plzni člověk, který by si nepřál, aby ta ohyzdná věc zmizela. Ale když se podíváme na ty podmínky, tak je úplně neuvěřitelné, jak vycházíme vstříc investorům, z nichž někteří jsou napojeni přímo na ODS," uvedl šéf pirátského klubu Pavel Bosák.

Argumentoval citací ze znaleckého posudku, že u bytových developerských projektů jsou dosahovány výrazně vyšší ceny, až 15.000 Kč/m2. „Takže my prodáváme investorům městské pozemky za 5300 Kč/m2, protože dnes jsou pouze pro průmyslovou a komerční výstavbu. Ale zahajujeme změnu územního plánu, takže dojde k navýšení jejich hodnoty, minimálně se zdvojnásobí," řekl. Proto podle něj Piráti nemohli hlasovat pro.

Pozemky u Úslavy, kde mají v zniknout byty, ale nejsou podle primátora v majetku města. „Pozemky města jsou pro budoucí polyfunkční budovu a parkoviště," podotkl Šindelář.

Rušné místo

Vedení města uvedlo, že z posudku dokonce čekalo cenu nižší, protože území je u velmi frekventované křižovatky. Podle primátorova názoru se ještě méně zatraktivní tím, až tam Ředitelství silnic a dálnic vybuduje přemostění Rokycanské třídy při stavbě připravované silnice I/20, tedy východního obchvatu města.

Ruina by mohla jít k zemi ještě letos, kdy přesně, je zatím otázkou. Stavět v lokalitě představuje i tak nelehký úkol, hustou síť vodovodů a kanalizací není možné přeložit.

Nepovolená stavba

Původní stavbu autosalonu schválilo kdysi město. Objekt ale plzeňský podnikatel, který měl původně na místě autobazar, nechal bez povolení výrazně zvětšil o několik přístaveb a o horní tři patra. Budova pak roky chátrala a začaly soudní spory na určení vlastnictví pozemků.

Město se snažilo dotáhnout do konce řízení o odstranění stavby, ale předchozí dlouhodobý majitel torza objektu několikrát žádal o dodatečné stavební povolení. Řízení o odstranění pak bylo vždy zastaveno do doby, než stavební úřad dodatečné povolení zamítl.

VIDEO: Trocha plzeňské historie: Takhle šel k zemi před čtyřmi lety druhý z mostů u Hlavního nádraží.

Fotogalerie
8 fotografií