Lávku začalo město budovat loni, aby se v lokalitě zvýšila bezpečnost chodců a cyklistů. Ti tady přecházeli a přejížděli velmi frekventovanou silnici a následně i trať v místě, kde nebyl vyznačený železniční přejezd. Jenže plánované květnové otevření se odkládá na neurčito.

„Budovaná lávka je originální a technicky značně náročné inženýrské dílo. Po jejím předepnutí byla provedena technická prohlídka, při níž jsme zjistili mírné nestandardní pohyby konstrukce a vlásečnicové trhliny,“ uvedl vedoucí Odboru investic Pavel Grisník. Dodal, že to nelze u takto složitého technického řešení nikdy zcela vyloučit.

Bude se zkoumat

Teď se řeší, co s lávkou dál. „Odbor investic zadal odborné posouzení stavu lávky nezávislé instituci, Fakultě stavební Českého vysokého učení technického v Praze,“ řekl David Malán, vedoucí oddělení přípravy a realizace komunikací a mostů odboru investic. Posudek má zjistit, jestli je stavba bezpečná, nebo ji budou muset stavbaři upravit.

V nejbližších dnech ještě vyroste kolem lávky pomocná konstrukce. Město uvedlo, že se tak stane z preventivních bezpečnostních důvodů. V místě se zároveň rozšiřuje silnice I/27 na Žatec ze dvou na čtyři jízdní pruhy, to od Třemošenského rybníka na Třemošnou. Náklady na 1,6kilometrový úsek přesáhnou čtvrt miliardy korun.

VIDEO: Lávku u Kamenného rybníka na okraji Plzně budou zkoumat odborníci, jestli je vůbec bezpečná.

Video
Video se připravuje ...

Novostavbu lávky u Kamenného rybníka na okraji Plzně budou zkoumat odborníci, jestli je bezpečná. Romana Vébrová