Nové tramvaje budou nasazovány zejména na linku č. 1, kde postupně nahradí první generaci částečně nízkopodlažních tramvají typu Astra. Oproti těm nabídnou více míst k sezení i stání, více prostoru pro kočárky a cestující na vozíku, kompletní nízkopodlažnost a klimatizaci.
„Příjemnějšímu cestování určitě napomůže nový typ podvozků zajišťující tišší provoz, pohodlnější sedačky nebo odbavovací terminál akceptující bankovní karty u každých dveří,“ řekl dopravně provozní ředitel PMDP Jiří Ptáček.
Kamery a čidla
„Tramvaje mají také nainstalované kamery napojené na kamerový systém města Plzně. To poslouží ke zvýšení bezpečnosti cestujících i jako ochrana proti vandalismu,“ dodal Ptáček.
Udržení příjemné teploty uvnitř vozu napomohou čidla umístěná ve dveřích. V případě, že nezaznamenají po dobu pěti vteřin žádný pohyb, tak se dveře automaticky zavřou. Pokud je tento systém aktivovaný, je zajištěno, že vůz nestojí v zastávce zbytečně s otevřenými dveřmi.
Přibudou další
Tramvaje přepraví ročně v Plzni na 40 milionů cestujících. „Od nových tramvají očekávám, že splní narůstající požadavky cestujících na kvalitu našich služeb,“ uvedl předseda představenstva PMDP Roman Zarzycký.
Vozy dodaly Krnovské opravny a strojírny, jeden stojí 32,75 milionu korun. Součástí dohody je také opce na dodání dalších až sedmi tramvají do roku 2021.
VIDEO: Terminál na jízdenky v pražské tramvaji.
Takto nový terminál funguje. Jiří Marek