Tramvají bude 41 a jde o středněkapacitní vozy zhruba pro 150 lidí. Dopravní podnik zaplatí za komponenty a projektovou dokumentaci 1,3 miliardy korun. Jde o typ vozů EVO, který už v Česku v některých městech jezdí.

„Dali jsme lidem možnost zapojit se do výběru vizuální podoby i jména vozů. Z výsledku jsem nadšený a potvrdilo se mi, že dát lidem důvěru byl dobrý nápad,“ uvedl generální ředitel Miloš Havránek.

Kromě jména mohli lidé navrhovat i design, který musel obsahovat červenou a bílou barvu, tedy kombinaci typickou pro brněnské tramvaje.

Šalingrad nechtěli opakovat

Do finálového výběru se dostala čtyři jména, která mají vazbu na Brno. „Návrhy vycházely z historie Brna a jeho symbolů, brněnského hantecu, nebo z vítězného grafického návrhu na podobu nových tramvají,“ dodal Havránek.

Kromě Draka to byly ještě Evička, Ester a Sisi. Drak získal bezmála 2500 hlasů, tedy téměř polovinu.

Podnik vyřadil pro druhé kolo různé satirické názvy, aby se vyhnul situaci, jakou si způsobilo vedení města, když nechalo hlasovat o jménu pro nové nádraží a zvítězil Šalingrad. 

Mezi návrhy, které do užšího výběru nepostoupily, byly například Dr. Šalinberg, Štatlařka, Grandšalina, Housenka a další. 

Po prvních tramvajích v letošním roce budou další přibývat postupně v dalších čtyřech letech. Výrazně se zvýší podíl nízkopodlažních tramvají, jejichž obnova jde na rozdíl od trolejbusů a autobusů nejpomaleji.

VIDEO: Takhle cinkají tramvaje v Brně.