Při výměně starého mostu za nový používají stavbaři unikátní technologii, která je použitá v Česku vůbec poprvé. Nová nosná konstrukce se kompletně smontuje na montážní plošině a potom se pomocí speciálního rámu v obrácené poloze vysune nad budoucí místo trvalého osazení.

Vysokopevnostními tyčemi se stará i nová konstrukce spojí k sobě a pomocí malých lisů pak dojde k postupnému otočení obou sepnutých konstrukcí o 180° do polohy nová dole, stará nahoře. Obě konstrukce se poté od sebe rozepnou a stará se vysune. Jedno nové pole váží 181 tun.

Zpoždění kvůli korozi

Stavba má pětiměsíční zpoždění. Nosná ocelová konstrukce totiž byla po odstrojení vinou koroze slabší, než projektanti čekali. Bylo ji nutné celou přepočítat a dodatečně vyrobit výztuhy, aby se daly díly bezpečně otáčet a vysouvat.

V polovině února se začne na most montovat závěsná ocelová lávka pro cykloturisty. „Lávka už je vyrobená. Nájezdy na ni budou na jedné straně od železničního přejezdu, na druhé se napojí na lesní cesty,“ uvedl Petr Žákovec ze Správy železniční dopravní cesty.  

Do nové sezóny v provozu

Dokončení celé stavby v dubnu je načasované na zahájení turistické sezony. „Trať, která vede do jediných lázní v regionu, Konstantinových Lázní, má významný turistický potenciál, hlavně od jara do podzimu. Ranní spoje o víkendech musíme posilovat," uvedla Marcela Benediktová z firmy POVED, organizátora veřejné dopravy.

Od příštího roku chce na trati kraj zavést dvouhodinový takt až do desáté hodiny večer.  Měly by zde také jezdit lepší a rychlejší soupravy. K dalšímu zrychlení by pomohlo zabezpečení řady přejezdů, o které je zažádáno. „Vlaky by pak nemusely brzdit až na pět kilometrů za hodinu,“ dodala Benediktová.

 VIDEO: Takhle u Plzně razili nejdelší tunel v Česku. V provozu je od konce minulého roku.