Jižní most dlouhý patnáct metrů, po kterém jezdily vlaky sto let, sundával veliký jeřáb. „Konstrukce se rozdělila na tři díly, z nichž každý vážil 35 tun. Dva díly složil jeřáb před budovu nádraží, kde se rozeberou a odvezou do šrotu. Třetí část zamíří do deponie SŽDC,“ řekl vedoucí projektu Jan Zemánek.

Precizní práci předvedl jeřábník Marek Smitka (28). „Most sundávám vlastně poslepu. Spoléhám se na kolegu, který mi dává příkazy přes vysílačku. Říká doleva, doprava či nahoru a dolů. A já poslouchám. Člověk musí mít cit a musí tuhle práci mít tak trochu i v krvi. Už to dělám 10 let,“ řekl Marek Smitka.

Nový most, který vznikne na místě toho starého z roku 1905, bude měřit 25 metrů. Bude tak o deset metrů delší. Vytvoří se prostor k rozšíření silnice vedoucí pod ním. Nový most klenoucí se nad Mikulášskou ulicí by měl být hotový v červenci.  Ulice se pak veřejnosti otevře na konci letošních letních prázdnin, tedy 31. srpna.

Odstranění a znovu postavení obou mostů, jižního a severního, je součástí rozsáhlé rekonstrukce Hlavního nádraží v Plzni. I nadále tady bude probíhat výstavba nových nástupišť a jejich zastřešení, části servisního a východního podchodu, technologických zařízení a rekonstrukce železničního spodku i svršku. Celkově by hlavní stavební práce měly skončit na přelomu listopadu a prosince letošního roku. Úplné dokončení se plánuje na první polovinu roku 2019.

Fotogalerie
39 fotografií