Stavba mostu začíná právě v pondělí 16. června. „Zhotovitel bude mít tisíc dní, aby stavbu uvedl do provozu, a dalších 200 dní na její úplné dokončení,“ uvedl ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v Plzni Miroslav Blabol.
Most bude dlouhý 495,8 m. Půjde o obloukový s horní mostovkou, která bude ve výšce 87,3 m nad hladinou řeky Střely. „Takový most se už dlouho v ČR nepostavil. V této kategorii mostů to bude největší stavba u nás. Sekundovat mu může jedině Ždákovský most přes Orlickou přehradu,“ popsal dříve Blesk.cz ještě před svým odchodem do penze tehdejší ředitel ŘSD v Plzni Zdeněk Kuťák.
Most jako atrakce
Na straně směrem k Plasům bude na mostu tři metry široký chodník, který poslouží i jako cyklostezka. Tady bude uprostřed do volného prostoru vystrčena vyhlídková plošina se skleněnou podlahou. Půjde o jakýsi „nos" ve tvaru lichoběžníku, na který se vejde 15 lidí.
Mezi chodníkem a silnicí mají vyrůst vysoká svodidla, aby lidé nemohli do vozovky. Na začátku mostu ve směru od Plzně se vybuduje parkoviště pro návštěvníky vyhlídkové plošiny.
Žďákovský vs. Plaský most
Překonává Orlickou přehradu a je součástí silnice z Plzně do Tábora. Auta po něm začala jezdit v roce 1967. Tehdy byl považován za největší obloukový most na světě. Nyní je na 27. místě na světě. Je dlouhý 542,9 m a silnice je ve výšce 50 m nad hladinou. Ten v Plasích bude sice o 47 m kratší, než Žďákovský, ale zase bude o 37 m vyšší.
VIDEO: Plzeň koupila most, cena za jeho přemístění je ale příliš vysoká. (červenec 2024)
Plzeň koupila most, cena za jeho přemístění je ale příliš vysoká. Zbyněk Schnapka