„Obávám se, že se v tomto případě rozhodně nedá hovořit o zkvalitňování dopravy. Zejména starší a hůře se pohybující občané nebo maminky s kočárky tyto změny s jásotem vítat nebudou,“ napsal zastupitel obvodu Ostrava-Jih Zdeněk Hübner.

Ten schéma zveřejnil s tím, že se změny výrazně dotknou „jeho“ obvodu, který by přišel o přímé spojení s Porubou. Návrh tramvaje „osekal“, počítá sice s častějšími spoji, ale také s četnými přestupy, třeba na nehostinných uzlech Svinovské mosty, Mariánské náměstí či Nová Ves vodárna.

Trable seniorů

Ostravané se většinou zděsili. „To vymyslel někdo v teple kanclu a zadek si vozí autem! Zkuste si ty přestupy s kočárkem, se dvěma malými dětmi, s berlemi. A v zimě se bude stát na mrazu?,“ zuří lidé. Ozývají se také senioři, kteří dojíždějí ze všech koutů města třeba do porubské fakultní nemocnice.

Dopravní podnik vášně mírní. „Jde o návrh, pracovní koncepci, bez termínu zavedení změn. Smyslem je zefektivnit provoz tak, aby na jedné straně neklesala kapacita a na druhé nerostly náklady MHD,“ uvedla mluvčí Tereza Šnoblová.

Nejvýraznější změny, pokud návrh projde:

*Dva nejlidnatější obvody, Ostrava-Jih a Poruba by zůstaly bez přímého spojení. Dosud ho Poruba měla s Hrabůvkou, Zábřehem, Dubinou i Výškovicemi

* Místo 15 denních a 2 nočních linek by bylo linek jen devět, desátá jen „směnová“ do hutí Liberty

* Na hlavní nádraží by jezdily jen dvě linky namísto současných tří + jedné noční

*Do centra by jezdily jen čtyři linky oproti současným šesti + jedné noční.

*Důraz na okrajové dopravní terminály Hranečník a Dubina

Ostrava nechce být městem?

Jedním z nesouhlasných hlasů je i ten Jana Lenarta. Populární ostravský průvodce a urbanista upozornil na věčný problém Ostravy, a to proluky. „V době průmyslového boomu se spojila města a obce ve velkou Ostravu, komunisté ji však opět rozdělili četnými dopravními stavbami. Dnes je město plné proluk po opuštěných průmyslových areálech. Právě městská doprava má přispět ke zhušťování města, umožnit pohyb lidí uvnitř města, ne je vyhánět na okraje,“ míní s tím, že přestupy dle něj vždy na úroveň MHD dopadají negativně.

„Dva přestupy za kulturou, ale ani jeden při cestě ven z města na terminál jsou schválností občanům, kteří to tady ještě vydrželi,“ říká nekompromisně Jan Lenart.

VIDEO: V ostravských tramvajích se i baletí, třeba tak jako před třema lety.

Video
Video se připravuje ...

Zítra se bude tančit všude! V Ostravě se na zastávkách tramvají baletí NDM

Fotogalerie
5 fotografií