„Řidič prudce zabrzdil, sice jsem se držela tyče, ale upadla jsem ze stoje na koleno,“ řekla zraněná žena u okresního soudu.
Ve druhé soupravě, která stála na zastávce, bylo 134 pasažérů. „Prostě jsem nestačil dobrzdit. Kolej byla samý led, špatně jsem to odhadl. Přiznávám, mám na té nehodě celou vinu, všem se omlouvám, zranit jsem nikoho nechtěl,“ přiznal Martin H.
Milionovou škodu, kterou zavinil, kryje z větší části jeho pojistka. Zaplatil už i odškodné zraněným. Nad jeho rámec má poslat ženě ještě 20 tisíc navíc, a také 10 tisíc na konto obětí trestných činů. Pokud se mu to podaří do měsíce, trestní stíhání soud zastaví.
Pojišťují se proti nehodám
Ostravský Dopravní podnik dělá vše pro to, aby se podobné střety neopakovaly. Testuje nově unikátní antikolizní systém, který dokáže vozidlo v případě nenadálé události sám zastavit. Zařízení neustále sleduje chodce, vozidla i ostatní tramvaje.
„Systém ještě v Česku nikdo neaplikoval. Pomůže zvýšit bezpečnost jízdy v našich vozech. Ochrání cestující i majetek Dopravního podniku Ostrava. Pokud se technologie osvědčí, budeme je určitě nasazovat i na další vozy,“ řekl Daniel Morys, ředitel Dopravního podniku Ostrava. Antikolizní systém dokáže identifikovat překážku až na vzdálenost 80 metrů.
VIDEO: Letecký záběr nehody trolejbusu a tramvaje v Brně, ke které došlo před dvěma lety.