Technologickou novinku zatím mají dvě tramvaje Stadler pendlující mezi centrem a Porubou na lince č. 8.
Jak systém funguje? „Nejdříve řidiče na nebezpečí upozorní výstražná ikona na palubním počítači, pak i zvukový výstražný signál a nakonec řídicí systém tramvaj sám zastaví,“ popsala mluvčí DPO Tereza Šnoblová.
Není to autopilot
Jakmile systém rozpozná v dráze překážku začíná brzdit tak, aby stihl tramvaj zastavit nebo aspoň radikálně snížit rychlost tak, aby následky srážky byly co nejmenší. Týká se to například aut nebo i chodců.
„Nepřebírá ale 100% zodpovědnost za řidiče, pohybuje se v rámci svých technických limitů. Pokud se tyto technologie osvědčí, budeme je určitě nasazovat i na další vozy,“ doplnila Šnoblová.
První dva prototypy antikolizního systému stály Dopravní podnik bezmála pět milionů korun.
VIDEO: K vážné nehodě tramvaje a trolejbusu došlo před dvěma lety v Brně.