„Budoucí řidiči se tak mohou školit a připravovat na situace, které dřív mohli zažít pouze v ostrém provozu. Slibujeme si od simulátoru větší profesionalitu a hlavně bezpečnost jak pro řidiče tramvají, tak jejich cestující,“ uvedla mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Karolína Hřivnáč Rycková.
Simulátor je postaven podle tramvajového vozu Stadler Tango NF2. Je vybaven funkční reálnou kabinou s grafikou ve 4K rozlišení a prostorovým zvukem. Zobrazuje reálnou ostravskou tramvajovou síť.
Jako kdyby projížděli městem
„Jako základ pro digitalizaci sloužily mapy a videozáznam z kamery umístěné přímo na čele jedné z provozních tramvají. Budovy a silnice jsou zpracovány ve velkém stupni vykreslení, což velmi umocňuje dojem skutečného projíždění Ostravou,“ uvedla Rycková.
Podnik bude simulátor využívat i při pravidelném školení řidičů nebo při jejich přezkoušení. „Jeho přednost spočívá hlavně v možnosti simulace podmínek a stavů, které se v reálném provozu při jízdě simulují velmi obtížně nebo je nelze nasimulovat vůbec,“ uvedla mluvčí.
Jde například o různé povětrnostní podmínky, sníženou viditelnost, poruchy tramvaje i výhybek nebo hustotu provozu. První řidiči se na simulátoru začnou školit v lednu.
VIDEO: Tramvaje v Brně slisovaly škodovku! Řidič čekal půl hodiny na záchranu.
Tramvaje v Brně slisovaly škodovku! Řidič čekal půl hodiny na záchranu MP Brno