„Přibudou čtyři nové vlaky mezi Brnem, Hodonínem a Starým Městem ve Zlínském kraji, přidáváme večerní spoje z Brna na Blanensko, Letovicko a Tišnovsko. Posilujeme linky na odpolední směny do továrních areálů na Hustopečsko a lépe provážeme vlaky na Znojemsku,“ vyjmenoval zásadní změny ředitel koordinátora veřejné dopravy Kordis Jiří Horský.

„V souvislosti s opětovným zavedením nočního vlaku do Berlína přes Brno upravujeme i návazné regionální vlaky mezi Břeclaví a Brnem,“ dodal.

Opravy tratí

Zato příští rok se budou muset lidé obrnit při výlukách mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna a při rekonstrukci trati z Brna do Křižanova. Komplikace přinese i prosincové zahájení rekonstrukce nádraží v Králově Poli.

V červnu se pak s výlukami budou muset popasovat cestující mezi Brnem a Sokolnicemi-Telnicí.

Autobusy zrychlí validátory

Jen minimální změny dozná naopak autobusová doprava kolem Brna. „Největší změnou je asi osazení validátorů jízdného v příměstských autobusech. To by se mělo projevit ve zkrácení jízdních dob linek,“ poznamenal mluvčí Kordis Květoslav Havlík.

Integrovanou veřejnou dopravu na jižní Moravě denně využívá zhruba třetina obyvatel milionového kraje. Jen z Brna a do nejbližšího okolí Brna denně dojíždí 70 000 lidí. S náskokem nejčastěji využívanou jízdenkou je dvouzónová na 10 až 15 km za 25 korun. Ceny jízdenek se nezmění.

VIDEO: V Brně loni zastavil nejslavnější francouzský vlak TGV PSE 16, hrál v něm Belmondo.

Video
Video se připravuje ...

V Brně zastavil nejslavnější francouzský vlak TGV PSE 16, hrál v něm Belmondo. Hynek Zdeněk