„Začít stavět by se mělo v roce 2019. Pokud vše dobře půjde, tak by se první cestující měli na nové vysokorychlostní trati svést už v roce 2023,“ tuto optimistickou vizi zveřejnili železničáři na svém webu v roce 2016.
Aktuálně zní, že práce začnou v roce 2026 a hotovo má být přibližně za deset let. Na zkrácení jízdní doby mezi Brnem a Vyškovem z 37 až 43 na 15 minut si tak cestující ještě počkají dlouho. Železničáři tak opravují stávající trať.
„Od 3. do 12. října opravujeme úsek mezi Vyškovem a Nezamyslicemi. Vlaky nahradíme autobusy. Ty budou vyjíždět o 20 minut dříve, než jezdily vlaky a dojedou o 20 minut později. U spojů nahrazujících osobní vlaky nelze zajistit přepravu kol,“ upozornili železničáři na svém webu.
Původní náklady na vybudování vysokorychlostní trati byly 55 miliard, nyní je zatím poslední vyčíslení z roku 2020, kdy již byly 83 miliard korun. Konečná suma bude zřejmě známa až těsně před skutečným zahájením prací.
VIDEO: Česká vláda mluví o rychlovlacích už řadu let.