„Začít stavět by se mělo v roce 2019. Pokud vše dobře půjde, tak by se první cestující měli na nové vysokorychlostní trati svést už v roce 2023,“ tuto optimistickou vizi zveřejnili železničáři na svém webu v roce 2016.

Přestože výstavbu neblokují žádní aktivisté, termín zahájení prací se neustále posouvá. „Důvodem je projednávání nové trasy se samosprávami," vysvětlil mluvčí Správy železnic Pavel Tesař

Aktuálně zní, že práce začnou v roce 2026 a hotovo má být přibližně za deset let.  Na zkrácení jízdní doby mezi Brnem a Vyškovem z 37 až 43 na 15 minut si tak cestující ještě počkají dlouho. Železničáři tak opravují stávající trať.
Od 3. do 12. října opravujeme úsek mezi Vyškovem a Nezamyslicemi. Vlaky nahradíme autobusy. Ty budou vyjíždět o 20 minut dříve, než jezdily vlaky a dojedou o 20 minut později. U spojů nahrazujících osobní vlaky nelze zajistit přepravu kol,“ upozornili železničáři na svém webu.

Původní náklady na vybudování vysokorychlostní trati byly 55 miliard, nyní je zatím poslední vyčíslení z roku 2020, kdy již byly 83 miliard korun. Konečná suma bude zřejmě známa až těsně před skutečným zahájením prací.

VIDEO: Česká vláda mluví o rychlovlacích už řadu let.