Nová hlavní vlaková stanice bude stát na místě dnešního dolního nádraží. „Zjednodušením sítě kolejí dojde k odstranění bariér a uvolnění rozsáhlých ploch v centru města pro parky, rekreaci a větší výstavbu bytů. Historický železniční viadukt se stane promenádou mezi centrem města a proměněným nábřežím,“ řekla primátorka Brna Markéta Vaňková.

Nová stanice Černovice

Projekt brněnského železničního uzlu neřeší jen přesun starého hlavního nádraží. Změní se i další menší brněnské vlakové zastávky. Stavba dopravního uzlu má stát odhadem 45 až 48 miliard korun.

Nároky na železniční dopravu jsou už výrazně odlišnější než před 180 lety. Brno si proto investici do své budoucnosti zaslouží,“ uvedl náměstek primátorky Tomáš Koláčný.

Video
Video se připravuje ...

Nové hlavní nádraží v Brně postaví podle návrhu architektů z Nizozemí. KAM Brno

Důležitou vlakovou stanicí v Brně se mají stát Černovice. Díky nové pozici terminálu zde bude zastavovat více vlaků a nádraží odbaví více cestujících. Stará zastávka bude zrušena a nová má vzniknout v blízkosti obchodního centra na ulici Olomoucká. Před stavbou nového brněnského hlavního nádraží železničáři zmodernizují menší stanice v Králově Pole i Slatině.

Propojení dopravy

Nový uzel je komplikovaný, doprava musí být dobře propojena. „Jedním z cílů nového nádraží je na jednom místě umožnit rychlý přestup mezi vlakovou, autobusovou a městskou hromadnou dopravou,“ vysvětlil první náměstek primátorky Petr Hladík. Dříve než bude vyřešen přesun hlavního nádraží, bude modernizována stanice v Židenicích a vznikne nový terminál v Černovicích.