Probíhající rekonstrukce dopravně velmi zatížené lokality zahrnují práce na vodovodu, kanalizaci, horkovodech a dalších sítích i úpravu povrchů.

„V tuto chvíli jsou stavbaři hlavně v oblasti takzvaného podjezdu Caracas. Jedná se o unikátní tramvajový most poblíž hlavního vstupu do areálu brněnského výstaviště,“ uvedla primátorka Brna Markéta Vaňková.

Trolejbusy projedou

Most je výjimečný nejen zakřivením, ale i úhlem stoupání a nestejnoměrnou tloušťkou nosníků. „Caracas se mu říká, protože je podobný jinému mostu ve stejnojmenné metropoli Venezuely. Pod mostem se musejí přesunout inženýrské sítě, aby se mohla snížit vozovka. Zvětší se tak světlá výška, tedy prostor mezi vozovkou a mostem,“ dodala primátorka.

Most a jeho okolí je nutno opravit, aby zde nově projely trolejbusy. Na podzim budou práce pokračovat na Mendlově náměstí. „Vysazeny budou nové stromy a luční trávníky v prostoru točny tramvají, které rozdělí neosobní prostranství na menší části a pomohou jim dodat přívětivější atmosféru. Zmizí některé trakční stožáry,“ vysvětlil náměstek primátorky Petr Hladík.

Červená žula

Všechny zastávky MHD na Mendlově náměstí budou po dokončení prací bezbariérové. Náměstí bude i předlážděno, a to červenou žulou. „Aktuálně je velmi obtížné přesně vyčíslit náklady. Momentálně počítáme s celkovou částkou 155 milionů korun. Pro finální částku je rozhodující jak projekt, tak aktuální vývoj cen na trhu,“ uvedl radní pro oblast investic David Grund.

VIDEO: Nové hlavní nádraží v Brně postaví podle návrhu architektů z Nizozemí. 

Video
délka: 03:06.40

Nové hlavní nádraží v Brně postaví podle návrhu architektů z Nizozemí. KAM Brno