Kromě šesti milionů eur (zhruba 156 milionů Kč), které se zavázaly pro příští sezonu zaplatit město Brno, kraj a stát promotérské společnosti Dorna jako zalistovací poplatek za pouhé zařazení závodů do seriálu mistrovství světa, přišel teď s požadavkem soukromý Automotodrom: Asfalt je hrbolatý, jezdci na něm nechtějí jezdit. A když nebude nový asfalt, nebude ani Velká cena. Ani příští rok ani nikdy. Tak se dá shrnout stanovisko Automotodromu, který vlastní Karel Abraham starší.

Peníze na nový asfalt má zaplatit Spolek pro pořádání GP, který je účelovou organizací města a kraje, přes který se lijí do soukromých aktivit závodiště veřejné peníze, stovky milionů korun ročně.

Politici smlouvu podepsali

Vše nasvědčuje tomu, že dohady jsou bezpředmětné. Podle smlouvy, kterou na začátku července uzavřel Spolek pro MotoGP s Automotodromem Brno, se totiž k uhrazení všech nákladů zavázal právě Spolek, který tvoří město Brno a Jihomoravský kraj!

Podpisy to potvrdili primátorka Markéta Vaňková (ODS), hejtman Bohumil Šimek (za ANO) i ředitelka Automotodromu Ivana Ulmanová. Dokument je veřejně dostupný v registru smluv.

Nároků se vzdali

Spolek se ve smlouvě, o které politici na veřejnosti zarytě mlčí, zavazuje, že „odstraní veškeré vady, které by podle Dorny a Mezinárodní motocyklové federace mohly bránit konání brněnské Velké ceny v roce 2020“.

Vzdává se přitom všech finančních nároků od vlastníků Masarykova okruhu. Upozornil na to bývalý náměstek brněnské primátorky Matěj Hollan (Žít Brno).

„Podle smlouvy jsou poviny Brno a kraj za opravu okruhu soukromému Automotodromu zaplatit. Předpokládám, že tak budou muset učinit. To se teď jen před volbami stydí přiznat. Co bude dál, je věcí této městské a asi příští krajské reprezentace. Před závazkem ale neutečou,“ poznamenal Hollan.

Fotogalerie
5 fotografií