„Nyní po mostě u Drnholce projet nelze. Současný most by zátěž včetně těžkých kamionů nemusel unést, je třeba namontovat provizorní,“ řekl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Nejprve stavbaři navezli materiál a dělají náhradní cesty pro Povodí Moravy. Postupně chystají stavbu, aby mohli provizorní most nasunout.

Uzavírka mezi Drnholcem a Novosedly má trvat zhruba do konce příštího týdne, poté silničáři postaví druhý provizorní most mezi Pasohlávkami a Brodem nad Dyjí. Odkloněná doprava pojede po dvou objízdných trasách tak, aby proti sobě nejezdily kolony aut na úzkých silnicích nižších tříd.

Hotovo za půl roku

„Stavbu mostu na silnici I/52 plánujeme od 1. března, hotoví chceme být v listopadu,“ řekl Fiala. Loni řidiči jezdili a dosud jezdí po mostním provizoriu. Rychlost je na něm omezená na 20 kilometrů v hodině, aby vydrželo a nebylo nutné silnici uzavřít dřív, než začne stavba mostu nového. Jeho součástí bude i cyklostezka, cyklisté si tak nebudou vzájemně s auty překážet.

Od Brna bude začínat objížďka za Novou Vsí, dále se pojede přes Drnholec, Novosedly, Dobré Pole a Březí do Mikulova. V opačném směru se za Mikulovem odbočí na Dolní Dunajovice a přes Brod nad Dyjí řidiči dojedou k Nové Vsi, kde se znovu připojí na hlavní silnici.

Po trase silnice I/52 má vést v budoucnu dálnice, kterou již léta blokují ekologové a místní spolky. Zatím se stále připravuje.