Varianta v místech nákladového dolního nádraží je připravenější a jednodušší. Je projekčně dál a má oporu v územním plánu města,“ vysvětlil náměstek jihomoravského hejtmana Roman Hanák (33, ČSSD).

Jeho kolega Martin Maleček (49, Starostové pro jižní Moravu) přitom podotknul, že nevýhoda, kterou je horší dostupnost nádraží MHD a pěšky, je zanedbatelná. „Myslím, že dvě až čtyři minuty nejsou rozhodující,“ vysvětlil Maleček.

Důvodem přesunu brněnského nádraží je zvýšená poptávka po železniční dopravě související například s výstavbou nové trati do Přerova, elektrifikací trati do Veselí nad Moravou a zrychlením tratě ze Zastávky u Brna.

Investorem nového nádraží a přestavby brněnského železničního uzlu za více než 40 miliard bude stát. Kraj má pouze poradní hlas stejně jako Brno, které se dosud nevyjádřilo.

Nádraží v centru, které by se posunulo k Petrovu, by bylo možné stavět nejdříve v roce 2026. Podle ředitele Kanceláře architekta města Brna Michala Sedláčka by to šlo však spíše za deset až 15 let vzhledem k tomu, že by se musela tato varianta zapracovat do nového územního plánu.

VIDEO: Hlavní nádraží Brna se má přesunout do míst dnešního dolního nádraží.

Video
Video se připravuje ...

Pohled na Brno hlavní nádraží a tzv. dolní nádraží z AZ Tower. Hynek Zdeněk