„Podíl turismu na hrubém domácím produktu Česka byl 2,9 procenta, přičemž v cestovním ruchu pracovalo 239 000 osob,“ uvedl Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism, která údaje o návštěvnosti eviduje.
Podle Hergeta turisty nejvíce láká Praha. Na prvním místě se umístil Pražský hrad, na druhém lanová dráha na Petřín a na třetím zoo Praha. Z jihomoravských cílů vede jasně Aqualand Moravia v Pasohlávkách, který se zároveň umístil na šestém místě v rámci celé republiky.
„Polovinu návštěvníků tvořily rodiny s dětmi. Věříme, že chystané novinky nám v následujícím roce pomohou návštěvnost ještě navýšit. Investice se vyšplhají téměř na čtvrt miliardy korun. Například nový rodinný tobogán, který návštěvníky sveze i do kopce, bude unikátem nejen pro Českou republiku, ale pro celou Evropu,“ říká ředitel Aqualandu Moravia Petr Pavlacký.
Zatímco Pasohlávky zvýšily návštěvnost, v Lednici zaznamenali pokles ze 437 na 394 tisíc návštěvníků. Na slavný zámek se tak začíná dotahovat zoo Brno, kde počet návštěvníků stoupl z předloňských 308 na 330 tisíc.
Pořadí top 10 turistických cílů jižní Moravy v roce 2018 a počty návštěvníků:
1. Aqualand Moravia Pasohlávky: 792 tisíc
2. Zámek Lednice: 394 tisíc
3. Zoo Brno: 330 tisíc
4. Vida! Brno: 259 tisíc
5. Macocha a Punkevní jeskyně: 217 tisíc
6. Zámek Valtice: 194 tisíc
7. Zoo Park Vyškov: 193 tisíc
8. Zoo Hodonín: 172 tisíc
9. Dino Park Vyškov: 150 tisíc
10. Špilberk Brno: 106 tisíc
VIDEO: Brněnská zoo láká kromě turistů i běžce.