„Město za svým rozhodnutím stojí a s krajským rozhodnutím nesouhlasí,“ vzkázal mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek. Proti verdiktu se však magistrát nemůže odvolat.

Město proto zvažuje, že místo pěší zóny vytvoří sdílenou zónu. Jde o možnost, kterou legislativa umožňuje zavádět od začátku letošního roku.

Kompromisem sdílená zóna?

Zóna je prostorem, který vymezují speciální značky, mohou do ní všichni účastníci provozu, rychlost je omezená na 20 kilometrů za hodinu a nikdo nesmí nikoho ohrozit ani omezit. Chodci mohou chodit po vozovce, ale autům musí umožnit průjezd. V zóně lze parkovat pouze na místech k tomu určených.

Nelíbily se značky

Město se loni pro úpravy rozhodlo proto, aby umožnilo chodcům snazší přístup z chodníku na tramvajovou zastávku, kterou v celé délce ohraničovalo zábradlí. Aby bylo možné je odstranit, požadoval Drážní úřad ČR vytvoření již zrušené pěší zóny.

Město loni vydalo opatření i přes nesouhlas policistů. Krajský úřad, jenž jednal na podnět fyzické osoby, považoval vypořádání připomínek policie za nedostatečné, nelíbilo se mu také umístění řady dopravních značek, které podle něj nemůže řidič dostatečně vnímat.

Dopravní značení před pěší zónou bylo prý zmatečné. Neumožňuje totiž odbočení z Benešovy doleva pod viadukt, přičemž řidič se pak neměl šanci vyhnout pěší zóně a musel by se otáčet přes koleje. Úřad nevyzval magistrát k nápravě případných dílčích nedostatků a zrušil opatření jako celek.

VIDEO: Prokleté zúžení na D1 u Rohlenky, místo věčných kolon

Video
Video se připravuje ...

Prokleté zúžení D1 u Rohlenky. Silničáři slibují, že od prosince se situace vrátí do normálu Zdeněk Matyáš