Vedle Neoklasu patří do portfolia FPD Group i Vinařství Mutěnice. "Doposud jsme se soustředili na import a stáčení kvalitních vín za příznivé ceny. S akvizicí Neoklasu rozšiřujeme zásadním způsobem naše produktové portfolio o vína moravského původu. Činíme tak zejména s ohledem na raketově rostoucí spotřebu právě moravského vína," vysvětluje transakci Tomáš Šupa, managing partner FPD Group. I díky uzavřenému obchodu v řádech stovek milionů korun vznikla na tuzemském trhu s vínem a vinnými produkty druhá nejsilnější skupina. Jedničkou zůstává německá společnost Bohemia Sekt.

Autor: FDP Group

Nový vlastník chce do rozvoje Neoklasu i dalších značek investovat další stovky milionů korun. Důvodem je neuspokojená poptávka na tuzemském trhu. Z průměrné roční spotřeby 20 litrů vína na osobu je na území České republiky vyprodukována pouhá čtvrtina. "V tom vidíme největší potenciál. Chceme pro tuzemský trh produkovat výborné víno za přijatelné ceny. Zároveň máme jasnou ambici víno z moravských hroznů pod přívlastkovými značkami vyvážet i do zahraničí," nastiňuje další strategii Václav Rusnok, provozní ředitel Neoklasu i Vinařství Mutěnice.

Autor: FDP Group

Vinařská skupina zároveň výrazně posiluje i na poli obchodních značek. Zavedené značky společnosti Vinařství Mutěnice byly doplněné o ryze moravské značky spadající pod Neoklas - Vinný sklep Sovín a Augustiniánské sklepy. Tím na trhu vznikla jedinečná ucelená nabídka, která uspokojí i ty nejnáročnější požadavky největších obchodních řetězců působících v České republice i ve střední Evropě.

FPF Group má připravený dostatečný kapitál na nákup dalších stovek hektarů vinic, případně vinařských závodů. Cílem finanční skupiny je v horizontu několika let rozšířit rozlohu vinic až na 1000 hektarů. "S několika vlastníky vinic již aktivně jednáme o podmínkách. Jedním ze zdrojů financování těchto bezpochyby nákladných akvizic budou dluhopisy skupiny FPD Group v rámci programu Active Investor," dodává Tomáš Šupa.