„Voda je jedním z nejvíc nedostatkových přírodních zdrojů na světě, který lidé často považují za samozřejmost. Již léta se zaměřujeme na snižování spotřeby vody v našich provozech a na inovace, které pomáhají spotřebitelům spotřebovávat méně vody v domácnostech, ale je toho mnohem více, co můžeme všichni udělat,“ řekl Jon Moeller, prezident a generální ředitel společnosti P&G. Dodává: „Společně s našimi partnery rozšiřujeme naše úsilí, které povede ke zlepšení nakládání s vodními zdroji a jejich ochraně v ohrožených oblastech, což pomůže vytvořit udržitelné prostředí pro lidi a přírodu po další generace.“

Obnova vody pro lidi a přírodu, nové cíle P&G do roku 2030

Téměř třetina lidí na světě se potýká s nedostatkem vody a očekává se, že do roku 2025 se tento počet zdvojnásobí. P&G potřebuje vodu k výrobě svých výrobků a spotřebitelé ji následně spotřebovávají při jejich používání. Nové projekty se zaměřují na nahrazení té vody, která se z výroby nebo spotřebou nevrací zpět do kanalizace nebo do místních systémů. P&G při stanovování nových cílů úzce spolupracuje s programem World Resources Institute (WRI) Water Program a s partnery v terénu, kteří ví o konkrétních problémech na místě.

Dva nové cíle:

  • Obnovit více vody, než se spotřebuje ve výrobních závodech P&G v 18 oblastech světa, kde je voda nedostatkovou. 
  • Používání výrobků: Obnovit více vody, než se spotřebuje při používání výrobků P&G.

Snížení spotřeby vody v domácnosti

Urychlování inovací v oblasti vody – koalice 50litrový domov. Jako zakládající člen koalice 50litrový domov, jejímž cílem je znovu se zamyslet nad budoucností využívání vody ve městech, P&G prosazuje řešení pro udržitelnější každodenní život. Cílem je vyvinout takové výrobky a inovace, díky nimž bude v budoucnu možné fungovat s průměrnou denní spotřebou vody 50 litrů namísto dnešních 500 litrů na domácnost. Pro srovnání – průměrná denní spotřeba vody v Praze na jednotlivce je 106 litrů, tudíž se čtyřčlenná domácnost kritické spotřebě 500 litrů velmi blíží.  

Autor: Procter & Gamble

Snížení vodní stopy díky efektivním produktům

P&G bude i nadále vytvářet produkty a poskytovat informace, které spotřebitelům pomohou spotřebovávat méně vody v domácnosti. Například:

  • Pantene vyvinulo kondicionéry bez oplachování, které upravují a vyživují vlasy bez nutnosti použití vody. Díky lehkému a rychle se vstřebávajícímu složení se tento nový kondicionér aplikuje mimo sprchu na vlhké nebo suché vlasy a zanechává je poddajnější a jemnější na dotek, takže je lze vysoušet a upravovat jako obvykle.
  • Tablety do myčky Jar odstraňují zbytky jídla a nečistoty bez nutnosti předmytí. Vynecháním ručního předmytí před vložením do myčky mohou domácnosti ušetřit v průměru až 12 litrů vody za minutu.

Snižování spotřeby vody v továrnách

P&G ve svých 138 provozech ve 39 zemích světa zvýšilo efektivitu využívání vody o 25 % (oproti roku 2010) a v roce 2021 recyklovalo a znovu využilo 3,1 miliard litrů vody. Ve své továrně Rakona v Rakovníku P&G díky instalaci dočišťovací jednotky reverzní osmózy ročně šetří 36 000 m3 vody. Cirkulací oplachové vody z ozonizace spoří dalších 1 300 m3 vody a vracení kondenzátu z nově instalovaného parního tunelu zpět do parního systému představuje úsporu 1 200 m3 vody za rok.

„Vytvoření řetězové reakce do budoucna s pozitivním vlivem na vodní zdroje vyžaduje rozsáhlá řešení - od výrobních a produktových inovací, které zlepšují život spotřebitelů udržitelným způsobem, až po obnovu vody v přírodě,“ říká Virginie Helias, ředitelka P&G pro udržitelnost. „Vždy se budeme mít co učit a společnost P&G je odhodlána přispívat k péči o naši planetu, náš společný domov," dodává Jon Moeller, prezident a generální ředitel společnosti P&G.