23. červenec 2019
Svátek slaví Libor, zítra Kristýna

Jste na dietě? 5 tipů, jak vyvařovat rodině a neztloustnout!

/
  • Jste na dietě, ale leží na vás břímě vyvařovat celé rodině? A co kdybyste rodinu do své diety nenápadně také »zatáhli«.
    3. dubna 2017 ● 09:25
     

    Jste na dietě, ale leží na vás břímě vyvařovat celé rodině? A co kdybyste rodinu do své diety nenápadně také »zatáhli«. Poradíme, jak uvařit pro každého a pochutnat si!

  • 1.

    Zahušťovat se nemusí jen moukou

    Až budete příště připravovat omáčku, hladkou bílou mouku nechte ve spíži. Místo klasické nebo dokonce instantní jíšky sáhněte po zelenině, která navíc dodá jídlu zajímavou chuť. „Skvěle funguje rozmixovaná mladá cuketa nebo cibule. S nimi si i na dietě můžete dopřát běžná jídla, jako je třeba roštěná. Pro zahuštění polévek se nebojte použít třeba červenou čočku nebo jakoukoliv kořenovou zeleninu,“ radí výživová poradkyně Věra Burešová.

    Mouka

  • 2.

    Šetřete se solí

    Kromě bílé mouky je dalším bílým »zloduchem« ve vaší kuchyni sůl. Pro konečnou chuť pokrmu je sice důležitá, ale zacházejte s ní opravdu opatrně. Přehánět by to neměly zvláště děti a senioři. Místo nadměrného solení vyzkoušejte různé variace bylinek a koření, které jídlu dodají nejen daleko zajímavější chuť, ale také příjemnou vůni. Pokud přece jen ale někdo slanější pokrm vyžaduje, může si jej individuálně dosolit sám na svém talíři.

    Vynechte ze svého jídelníčku sůl.

  • 3.

    Do třetice - cukr

    Do škatulky »bílých zloduchů« si zařaďte ještě třetí škodnou – bílý cukr. Ve velkém množství může působit na naše tělo jako droga a prostupně jej otravovat. Místo klasických cukrovinek zkuste připravit domácí zdravé dobroty. Úspěch určitě sklidíte třeba s domácím nepečeným dortem z celozrnných sušenek a ovoce. Stejně tak palačinky můžete připravit z celozrnné mouky a pomazat je marmeládou bez přidaného cukru. „Velký pozor si dejte na přeslazené nápoje. Místo nich přichystejte k pití džbánek čisté vody, do kterého nakrájíte trochu sezónního ovoce a voňavých čerstvých bylinek,“ dodává Věra Burešová. Použít můžete citrón, pomeranč, maliny, ovocný mix, ale třeba i mátu a kdo chce hodně alternativně – může na zahradě natrhat i sedmikrásky nebo kopřivy.

    ...

  • 4.

    Nebojte se experimentovat

    Místo klasických příloh zkuste nové zeleninové varianty. Smažené bramborové hranolky můžete nahradit třeba celerovými hranolky pečenými v troubě. „Netradiční variantou je například »rýže« vytvořená z nastrouhaného květáku. Chutná fantasticky, a navíc prospěje vaší linii i zdraví vašich blízkých,“ radí Věra Burešová.

    Květák. Je jedno, jestli jste vegetarián, anebo se maso vyskytuje na vašem jídelníčku celkem běžně. Květák totiž obsahuje bílkoviny, které potřebujete při hubnutí a správném životním stylu, aby se vám mohli tvořit svaly. Navíc je také bohatým zdrojem vlákniny, která vás zasytí na delší dobu. Mimo to má spousty dalších zdravotních výhod, obsahuje totiž spousty vitamínů a minerálů, které jsou důležité třeba také proti lámání a třepení nehtů.

  • 5.

    Zelenina místo přílohy

    Každý oběd doplňte dostatečným množstvím zeleniny, a to především v případě, že zelenina není součástí hlavního jídla. Zeleninové saláty se dají připravovat na tisíce způsobů. Navíc děti často kopírují své rodiče, takže pokud uvidí, že si k obědu pochutnáváte na čerstvé zelenině, budou to dělat také. Zeleninový salát navíc nemusí být jen oblohou na talíři, bohatě zastane funkci přílohy a můžete tak vynechat brambory, těstoviny, knedlíky…

    Zdroj: www.naturhouse-cz.cz

    Mátovo-citronová limonáda.

ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy