Podle studií z roku 2014 vyplývá, že dárky, ze kterých si odneseme novou zkušenost, nám přinesou mnohem více radosti než hmotné dárky. Ty buď brzy skončí zapomenuté v koutě, nebo se z nich stane běžná součást našich životů. V čem jsou tedy zážitkové dárky jiné?
Odměna, kterou si málokdo dopřeje sám
Jen si vzpomeňte, kolik věcí byste rádi vyzkoušeli, ale vždycky raději upřednostníte praktičtější investice. Rozmazlování sebe holt nemá většina z nás v povaze. Darováním zážitku dáte najevo, že dotyční za rozmazlování stojí. A to je hezký pocit, nemyslíte?
Zážitek jako skvělá investice
Ať už dáte přednost pořádnému adrenalinu při seskocích z letadla, zvolíte pohodu na masáži, nebo podarujete hravé povahy únikovou hrou, jedno je jisté. Uděláte radost minimálně dvakrát. Poprvé se budou radovat po rozbalení dárku, podruhé pak během zážitku. A to nemluvíme o těšení se v mezidobí. Tohle jiné dárky prostě neumí. Zážitky, ať už jsou jakkoli intenzivní, formují naši osobnost a stávají se součástí naší identity. A tu do kouta neodložíte.

Dárek, při kterém se naučíte nové věci
Člověk je tvor zvídavý a poznávání nových věcí rozhodně nekončí doděláním školy. Co se třeba naučit surfovat nebo připravovat nejlepší makronky široko daleko? Mezi zážitky vyberete řadu kurzů, které rozvíjí schopnosti zábavnou formou. Školou smyku zlepšíte řidičské dovednosti, kurz paraglidingu vás zase naučí pohybu ve vzduchu. To svoje si tu najde opravdu každá povaha.

KutilBox jako dárek, který si doděláte sami
Když jsme u učení nových věcí, co se si třeba vytvořit vlastní nůž nebo kožený pásek? Případně si doma upražit kávu nebo dochutit rum? Tohle všechno (i víc) dokážete díky novince od zážitkové agentury Adrop.cz s trefným pojmenováním KutilBox. Uvnitř dárkové krabice jsou komponenty k výrobě a podrobný návod, jak si dárek dodělat. Když se aspoň částečně podílíme na výrobě, mají pro nás věci mnohem větší hodnotu, proto jsou právě DIY dárky skvělou volbou! Tento fenomén se nazývá Ikea efekt a o jeho pravdivosti se můžete přesvědčit na vlastní kůži.
Tak co, už víte, komu uděláte radost zážitkem?