Na co si dát pozor při výběru běžného účtu?
Klient by se neměl nechat zlákat slůvkem zdarma, ale podívat se i na smluvní podmínky. Některé banky podmiňují zřízení a bezplatné vedení běžného účtu například tím, že klient provede v daném období určitý počet plateb kartou, musí posílat pravidelně na účet minimální obnos nebo si k běžnému účtu zřídit další finanční produkt, například kontokorent nebo spořicí účet.
Je tedy reálné získat účet zdarma a bez podmínek?
Je důležité si dopředu říct, k jakým účelům bude klient běžný účet nejčastěji využívat. Zda z něj budou odcházet především trvalé příkazy, bude realizovat platby přes internetové nebo mobilní bankovnictví, potřebuje často vybírat z bankomatu, využívá bezkontaktní placení, přijímá a odesílá platby v zahraniční měně nebo často cestuje a hodí se mu výběry z bankomatů a bezkontaktní platby v zahraničí.
Pro běžné úkony účet zdarma a bez podmínek najdete. Například v Raiffeisenbank nabízíme osobní i podnikatelský Chytrý účet zdarma a bez nutnosti plnění jakýchkoliv podmínek.
Jaké služby u vás klient v rámci Chytrého účtu získá?
Vedle standardních úkonů, jako vedení korunového účtu, správy kreditní a debetní karty, obsluhy účtu v internetovém bankovnictví i mobilní aplikaci, klient získá bezplatný výběr z bankomatů všech bank v ČR, možnost vkládat hotovost přes vkladomat, neomezený počet zahraničních plateb v rámci EHP v eurech nebo servis bleskových plateb mezi bankami podporujícími okamžité platby.
K Chytrému účtu navíc získá benefity v podobě 1% slevy z úrokové sazby hypotéky a lepší úrokovou sazbu na spořicím účtu, pokud bude běžný účet aktivně využívat. Za zmínku stojí i bezúročná rezerva ve výši 1 000 korun pro případné přečerpání účtu.
Pokud klient využívá finanční služby nad rámec této nabídky, máme pro něj připravené další alternativy za výhodné tarify, například Aktivní účet s bezpoplatkovými výběry z bankomatů v zahraničí, až dvěma debetními kartami a možností sloučení až 19 měn pod jeden účet.

Podrobnější informace o běžných účtech naleznete zde.