Veronika Houdková (21)
Výška: 176 cm
Výchozí váha: 82 kg

Málo svalů, hodně tuku

Na první hodině už Veronika Houdková pod dohledem ternérky Jany začala s posilovacím cvičením
Svou svěřenkyni Veroniku vzala trenérka Jana Servátková z Family Fitness na detailní diagnostiku. Podle výsledků všech měření trenérka naplánovala cvičení a upravila jídelníček. „Ukázalo se, že Veronika potřebuje silně redukovat tuk, protože ho má asi 17 kg nadbytek a tady už hrozí riziko různých nemocí spojených s nadváhou,“ vysvětluje trenérka Jana. Podle ní má Veronika naopak dost málo svalové hmoty. „Proto se při cvičení zaměřím na pořádné zpevnění svalstva. Budeme spolu posilovat nejvíce oblast středu těla – spodek bříška a záda. A naopak Verča musí nabrat přibližně 3 kg svalové hmoty.“ Její jídelníček není také ideální, hodně málo jí a to je podle trenérky špatně. „Jsem trochu vyděšená, kolik změn mě čeká, ale věřím, že to s trenérkou Janou společně zvládneme,“ doufá Veronika.


Milena Luková (26)
Výška:
165 cm
Výchozí váha: 96 kg

S váhou zatočí v kurzech Diana

Milena se při cvičení pěkně zapotila, bolelo jí celé tělo, ale nevzdává to
Paní Milena se sešla s psycholožkou a odbornicí na hubnutí Zdeňkou Sládečkovou, která vede kurzy hubnutí Diana už 22 let. „V našich kurzech si ženy vedou podrobné jídelní záznamy. To samé bude mít za úkol paní Milena,“ vysvětluje Zdeňka Sládečková. Jednou týdně pak její jídelníček zanalyzuji a dám jí nějaká doporučení či rady. Pak upravíme její jídelníček krok za krokem na redukční tak, aby Mileně vyhovoval a nehladověla,“ říká Sládečková s tím, že v takovém jídelníčku by měla Milena pokračovat i po skončení kurzu. A jaké pocity má Milena? „Ze začátku mi dělalo trochu problém cvičení,“ říká s úsměvem Milena. Já jsem pohybu nikdy moc nedala a teď mě bolelo celé tělo. Ale nevzdám to, budu si pečlivě zapisovat to, co jím a chodit pravidelně cvičit. Já chci totiž vyhrát!“

Radek Konupčík (34)

Výška: 188 cm
Výchozí váha: 127 kg

Kila už jdou dolů

Poradkyně Andrea změřila Radkovi tuk v těle a zjistila, že jeho metabolický věk je 62 let! Proto tuk musí pryč!
Radek se do hubnutí pustil opravdu s vervou. „Dodržuji všechna doporučení své poradkyně. Je to mladá sympatická slečna Andrea, takže ji nemohu zklamat,“ směje se Radek s tím, že už nějaké to kilo je pryč. Podle speciálního vyšetření má velké množství tělesného tuku, nedostatek vody a přijímá asi o 500 kcal víc, než by měl. „Jeho metabolický věk je 62 let. To znamená, že se s jeho skutečným silně rozchází a odpovídá to tomu, že se nesprávně a nepravidelně stravuje. To je potřeba napravit,“ vysvětluje Andrea Schmidtová ze Světa zdraví. „Zjistila jsem, že má Radek překyselený organismus a proto by měl do jídelníčku zařadit listovou a kořenovou zeleninu, bambusové klíčky a mořské řasy. Stravovat by se měl i podle své krevní skupiny, která je 0. Jíst by tedy měl hovězí a vnitřnosti, ale ne vepřové, z ryb pstruha a makrelu, ne uzeného lososa a vůbec žádné mléčné výrobky,“ radí Andrea s tím, že přesný rozpis vhodných a nevhodných potravin má soutěžící od ní k dispozici. Na příští konzultaci se Radek dozví, jak se stravovat, když pracuje na směny. A jak je na tom se sportem? „Cvičení je jen na mně a opravdu to neflákám. Zatím cvičím poctivě doma,“ tvrdí pan Radek.


Petra Skálová (32)
Výška: 175 cm
Výchozí váha: 126 kg

Rozhozený metabolismus, pomalu spaluje tuky

Poradkyně ukazuje Petře Skálové výsledky vyšetření. Podle ní musí shodit 33 kg tuku!
Paní Petra je po operaci štítné žlázy a užívá léky na vysoký tlak. K tomu všemu musela přihlédnout její poradkyně Dana Šímová ze Světa zdraví. „Petra má mnoho tělesného tuku, tvoří 48 % na úkor svalové hmoty.“ Optimální váha Petry byla stanovena podle zjištěných parametrů na 99 kg. „Není to váha ideální, ale paní Petra ji snáze udrží,“ domnívá se poradkyně s tím, že shodit by měla 33 kg tuku. Problémem je, že soutěžící má pomalé spalování tuků i sacharidů, navíc překyselený organismus a postavu typu jablko – tedy androidní.
Petra by měla jíst pravidelně, a to 5x denně. Snídaně musí obsahovat jak sacharidy, tak bílkoviny. K dopolední svačině je ideální porce ovoce a odpoledne už není vhodné, má mnoho sacharidů a Petra je spaluje velmi pomalu,“ vysvětluje Šímová. Oběd musí obsahovat bílkovinu, nemusí to být vždy maso. Třeba ryby 200 g, vejce 2 ks, tvaroh 200 g, sýry 100 g nebo i rostlinné bílkoviny. Nutné je přidat k obědu minimálně 250 g zeleniny a malou porci přílohy. „Tím ale pro Petru sacharidy končí a pak už musí jíst pouze bílkoviny a zeleninu. Je potřeba, aby dodržovala pitný režim, minimálně 3 litry vody, zeleného nebo bylinkového čaje,“ vyjmenovává poradkyně.

Hana Nitrová (50)
Výška: 172 cm
Výchozí váha: 93 kg

Sedavé zaměstnání usazuje tuk na břiše

Hana Nitorvá (vpravo) dostala od své ternérky DVD se cvičením pilates a bude muset cvičit i doma
S paní Hanou Nitrovou se její trenérka a poradkyně Ivana Davidová sešla nad jídelníčkem. „Hana mi poctivě několik dnů zapisovala vše, co snědla a vypila,“ říká Ivana Davidová. „Okamžitě jsem viděla, že přijímá málo tekutin, doporučila jsem jí zařadit i více vlákniny a hodně zredukovat sladké.“ Hladem ale Hana trpět nebude. „Trenérka mi doporučila, abych jedla po dvou až třech hodinách a po večeři si klidně dala ještě zeleninu,“ pochvaluje si Hana. Velká změna pro ni bude i pravidelný pohyb, kterému Hana nikdy příliš neholdovala. Dostala DVD se cvičením pilates, které její trenérka natočila a bude podle něj cvičit doma. „Hana dělá u pokladny a sedí někdy i víc než 10 hodin v kuse. A tenhle totální nedostatek pohybu způsobuje, že se jí usazuje tuk nejvíc v pase. Kromě speciálních cviků na břicho, které bude cvičit denně, bych chtěla, aby z práce chodila pěšky. A dvakrát týdně bude docházet ke mně na konzultace a skupinové pilates,“ dodává Ivana Davidová.
Fotogalerie
5 fotografií