Fabia vyrostla. Délkou 4108 milimetrů poprvé překonává hranici čtyř metrů. Je také modernější, dynamičtější, díky ostře řezaným světlometům a zadním svítilnám si ji na silnici s předchůdkyní určitě nespletete. „Základ modelu jsme ale záměrně neměnili. Je to funkční a praktický společník pro každodenní cestování,“ říká šéfdesignér Oliver Stefani.

Dospělejší ve všech směrech

„Čtvrtá generace si nás po seznámení ve fotoateliéru získala,“ hodnotí Leoš Káňa z časopisu Svět motorů. „Stylem, designem či siluetou sice nepřichází s ničím převratným, ale působí mnohem vyzrálejším a dospělejším dojmem,“ dodává. „Díky šestiúhelníkové masce a úzkým světlometům se tváří stejně, jen moderněji a také dynamičtěji, tedy alespoň na osmnáctipalcových kolech, která jsme si prohlédli,“ dodává Káňa.

Jako malý sporťáček

Sportovně vypadají velké nasávací kapsy po stranách nárazníku, ale hlavně celá stavba karoserie. Ta je totiž o podstatných 48 milimetrů širší než dřív. Přitom střecha je blíž vozovce, výška auta se snížila.

Fabia už tedy nepůsobí, že by byla vyšší než širší. Jakoby před námi stál malý doširoka rozkročený sporťáček. Překvapení čeká po otevření víka kufru. Zívá z něj obří díra pro zavazadla. Vždyť udávaným objemem 380 litrů ve standardním uspořádání konkuruje o třídu větším hatchbackům. „Nejen proto má nová Škoda Fabia nakročeno hodně vysoko,“ uzavírá Káňa.

I na deštníček došlo...

V interiéru je fabia věrná nejnovější škodovácké architektuře. Tedy jednoduchému tvaru palubní desky, podélně dělené okrasným panelem – u fabie je potažený látkou – či lištami. Středový displej vystupuje do prostoru, pod ním jsou úzké výdechy ventilace a dole ovládání klimatizace.

Přístrojový panel dostane v základní verzi klasické ručičkové ukazatele, ve vyšších výbavách bude digitální. A zde se dostáváme k první specialitě: nápisu Fabia na přístrojovém štítu. Unikátní jsou i kruhové výdechy po stranách palubky a madla dveří. „V kabině si však nejvíce cením nárůstu prostoru. Fabia je totiž nejen širší, ale taky o 110 milimetrů delší, přičemž rozvor se natáhl o 94 milimetrů. Uvnitř máme kolem sebe mnohem více místa,“ odhaluje Leoš Káňa ze Světa motorů. 

Řidiči ocení i skvělé dvě vychytávky nové fabie. Deštníček, ukrytý ve dveřích, a nově řešený výstražný trojúhleník. Ten není v kufru, ale pod platem, tudíž hned po ruce.

Fotogalerie
12 fotografií

VIDEO: Mladý řidič Honza včasnou reakcí zabránil nehodě

Video
Video se připravuje ...

Mladý řidič Honza včasnou reakcí zabránil nehodě Čtenář Blesku