Kupé s přikrčenou siluetou, a zároveň SUV. Na takto střiženou módu si zatím troufly jen prémiové značky. Teď se jako první přidává česká Škoda s modelem Kodiaq GT. Nebo spíš čínská Škoda, protože to vypadá, že doma se s GT nesvezeme. V evropských továrnách na něj není kapacita.

Zpracování na úrovni

Potěšila nás kvalita zpracování interiéru. Čínské automobilky už skoro všechno důležité okoukaly a také tamní zákazníci by už zpracování lacinější než u evropského originálu neodpustili. Rozdíly proti kodiaqu vyrobenému v Čechách jsme museli hledat lupou – třeba povrzávající madla dveří při zavírání nebo slícování černých lišt na spodku vozu.

Zkouška jen na silnici

Svezení se odehrálo převážně na nekonečných šestiproudých lánech hladkého asfaltu, které se táhnou od Šanghaje do všech stran kromě moře. Zatáček a dynamických pasáží jsme si moc neužili, proto můžeme jen konstatovat, že je podvozek naladěný o něco měkčeji než u nás. GT je v tomto pojetí spíš stylovou než sportovní záležitostí.

Má více emocí

Jakkoli rozporuplně může kombinace SUV a kupé působit, emotivní náboj Kodiaqu GT rozhodně nechybí. Ramenatý základ zajímavě kontrastuje se zkrácenou, aerodynamicky skloněnou zádí. Výsledek dosahuje podobného efektu jako srovnatelně velký Range Rover Evoque.

Působivé změny

Designéři si pohráli s detaily na povrchu. Lakovaná část předního nárazníku se posunula níž, což vyvolává dojem nižšího těžiště. Na boku svítí červené logo GT a pod zadním oknem se místo loga s okřídleným šípem objevuje nápis Škoda. Atmosféru kabiny zpestřují sportovní sedačky a tříramenný, dole zploštělý volant.

Podivné číslování

V Číně se každé auto musí jmenovat co nejhonosněji. A to by v duchu tamní tradice měla zaručit čísla zhruba od 200 do 600, která původně dodávala výjimečnost mercedesům a bavorákum. Čínská verze kodiaqu se proto označuje podle točivého momentu. Základní 1.4 TSI se jmenuje TSI 250, dvoulitry TSI 330 a 380, přestože jejich skutečné parametry jsou 137 kW a 320 Nm, respektive 162 kW a 350 Nm.

Výsledný verdikt

Kodiaq GT má nápad, švih a kouzlo osobnosti. Je škoda, že jinde než v Šanghaji na něj nejsou výrobní kapacity.

+Emotivní design

+Prostorná kabina

-Není kde ho vyrobit

-Jen pět míst a menší kufr

Základní údaje Škody Kodiaq GT
Autor: Svět motorů