Proti rapidu má scala nesrovnatelně vyváženější proporce. Dominantu představuje ostrý zub lícující se spodní hranou svítilen. Podobně jako u současného spacebacku bude mít dražší verze zadní okno protažené až mezi lampy. Kapota přesahuje až do blatníků a její okraj navazuje na boční prolis. Naživo je scala vážně pěkným kouskem auta s celou řadou promyšlených motivů. Posun ve srovnání s rapidem je skutečně dramatický.

Interiér je kvalitní

Sedačky vypadají už na pohled luxusně a sedí se v nich skutečně parádně. A můžete je i nastavovat v oblasti beder. Zásadním zlepšením proti předchůdci je větší šířka interiéru, takže už nesedíme tak blízko dveřím. Díky tenkým sloupkům je z vozu dobrý výhled. Místo pro posádku se vyrovná dnešní octavii. Větší šířka je znát a přispívá k dojmu většího vozu. Dozadu se i výborně nastupuje.

Tří- i čtyřválce

Scalu pohání tříválcový litr, o válec početnější patnáctistovka a diesel. Všechny nabízené motory mají přímé vstřikování paliva, přeplňování, systém stop-start a rekuperaci brzdné energie. Diesel má vstřikování AdBlue. Vybrat si můžete manuál i dvouspojkový automat, konvenční podvozek i nový sportovní. Ten se jmenuje Sport Chassis Preset a bude dostupný ke všem agregátům. Je o 15 mm nižší a dovoluje přepínat tlumiče mezi normálním a sportovním módem.

Jezdí lépe než rapid

Scala se řídí podobně jako octavia. Tedy mnohem vyzráleji než rapid, velmi seriózně, přirozeně a samozřejmě. Rozjezdy jsou i s tříválcem plynulé, řízení přirozené, řazení manuálů hladké a velmi přesné. V zatáčkách působí scala lehce a vyrovnaně, dobře ji cítíte a navzdory rodinnému charakteru máte pocit, že si můžete zatáčky střihnout ostřeji, než bude manželce milé. Na rozbité okresce se plavně pohupuje, kola si tlumeně bubnují a dobře drží kontakt s vozovkou. Celkově je podvozek o řád tišší než u rapidu.

Konkuruje větším vozům

Scala stojí na stejné platformě (MQB A0) jako polo, ibiza nebo příští generace fabie. Velikostně ale konkuruje golfu, focusu, astře či ceedu. Kvůli platformě jsou scale souzeny menší motory i převodovky, pohon předních kol a vlečená zadní náprava pro všechny varianty.

Podívejte se na technické parametry.
Autor: Svět motorů