Německý deník Bild shrnul své poznatky z první jízdy velmi jednoznačně: Je to levné, ale dobré auto a bude rozhodně konkurentem všech SUV na trhu. Ale podívejme se na jejich dojmy podrobněji.
Vzhled
Robustní vzhled s výraznými blatníky, vysoko posazená karoserie. Již na pohled terénní. Rozhodně nevypadá lacině.
Interiér
Vysoký posez nabídne dobrý rozhled, pohodlné čalounění a sedačky. I když je palubka z levného tvrdého plastu, tak nevypadá špatně. Zavazadlový prostor je dostačující…
Palubní deska je sice z levných tvrdých plastů, ale nevypadá špatně. Od vyšší výbavy navíc můžete mít i kůží obšitý volant...
Motor
Dokonce i nejslabší diesel má 86 koní, takže si s velkým autem hravě poradí. Překvapilo, jak je tichý. Dokáže být vytrvalý.
Jízdní dojmy
Je pohodlný i na špatných silnicích. Má příjemně citlivé řízení. Díky vysoké světlé výšce se nemusíte bát terénu. Trochu naštve, že ESP je pouze v nejvyšší verzi. (V ČR si za něj musíte připlatit 8000 Kč, ale jen k dvěma nejvyšším výbavám.)
Cena
V Německu stojí od 11 900 eur (297 500 Kč), u nás bude k dostání od 259 900 Kč. Za čtyřkolku dáte v Německu od 13 700 eur (342 500 Kč), u nás bude od 299 900 Kč.
Ohrozí duster yetiho?
Zatím je Škoda Yeti nejprodávanější SUV na našem trhu. Zůstane to tak, i když se 1. června začne prodávat Dacia Duster? Na to najdeme odpověď později. Teď si můžete porovnat několik základních technických parametrů.