Blesk zapátral ve »slepých uličkách« archivu Škodovky a představuje čtyři koncepty, které přišly, zazářily a vrátily se do archivu inspirací…
Povědomá příď, elegantně sportovní boční linka včetně tvaru a zkosení zadního okna
Autor: archiv Škoda Auto

Elegán tudor
Na Ženevském autosalonu v roce 2002 představila Škodovka elegantní dvoudveřové luxusní kupé Tudor. Popás-la se na tom, jak se v jeho nablýskané karoserii odráží obdivné pohledy… a pak oznámila, že jde jen o studii, se kterou se do sériové výroby nepočítá.
Rozhodně nepřehlédnete zvláštní zpracování C-sloupků, velká pětipaprsková kola a nezvykle uchycené vnější zpětná zrcátka s integrovanými LED směrovkami.
Autor: archiv Škoda Auto

Mladý joyster
Na autosalon do Paříže v roce 2005 přivezla Škodovka hravý model pro mladé – joyster. Je na něm vidět, že tvarem trochu vychází z roomsteru, ale jde naštěstí jen o inspiraci, která je přepracována lehkou rukou a doplněna množstvím zajímavých detailů. Chvíli se mluvilo o možné výrobě v roce 2011
Překvapivě bylo ahoj! označováno jako poloterénní vůz. Bylo postaveno na podvozku fabie, a pokud by se objevilo na trhu, pak mělo otřást pozicí Opelu Agila nebo Renaultu Kangoo.
Autor: archiv Škoda Auto

Ahoj! – to je vaše první auto
Takhle si designéři v roce 2002 představovali sen každého čerstvého majitele řidičského průkazu. V propagačních materiálech z té doby se dočtete: „Ahoj! nebyl stvořen k účelu reprezentovat pomíjivé módní trendy nebo společenské postavení majitele. Potenciální zákazník vidí v tomto voze ideálního společníka, z nějž vyzařuje smysl pro zábavu a současně i praktičnost. Oceňuje také jeho originální image.“ No proti gustu...
Tenhle yeti nabídl pohon jen předních kol a názor, že do běžného terénu to bohatě stačí
Autor: archiv Škoda Auto

Slunci otevřený yeti
Tři roky před uvedením SUV Škoda Yeti ukázala auto-mobilka tento koncept. Čtyři roky před uvedením SUV Yeti ukázala Škodovka koncept cabrio. Díky barvě i mnoha nápadům nešel na autosalonu v Ženevě 2005 přehlédnout. Jde k »pleti« cyklistům, horolezcům a turistům. Inspirovány sportem byly i detaily – ve středové konzoli chlazená nádržka na vodu s vyjímatelnými hadičkami na pití, zdvojený upínací systém s karabinami mezi předními sedadly, kterými lze pohodlně a bezpečně zajistit předměty. Navigační systém je vyjímatelný, takže jej lze využít jako příruční zařízení GPS ve volné přírodě.