Lotus Evora 414E Hybrid

Pohání ho dva elektromotory – a ne ledajaké, jeden má výkon 207 koní! Energii elektromotorům dodávají lithiové baterie a malý zážehový tříválec. Výhradně na zásobu z akumulátorů může lotus ujet 56 kilometrů. Pravda, příliš to zatím není... Od konvenční Evory poznáte hybrid i podle neobvyklé měděné barvy karoserie i interiéru.

515428:gallery:true:true

Peugeot SR1

Hodně připomíná model Aston Martin V8 Vantage a je prostě povedený! Jezdí díky kombinaci dieselovoelektrického pohonu s výkonem přes 300 koní. Peugeot naznačil, že by se měl do výroby dostat už na konci roku 2011.

515430:gallery:true:true

Koncept Hyundai i-flow

Je předzvěstí sportovně střiženého sedanu segmentu D. Zatím se mlží o detailech toho, jak funguje elektromotor spolu s 1,7 l dieselovým motorem, přeplňovaným dvěma turby, který vyprodukuje pouhých 85 g/ km CO2 při spotřebě 3 l/100km.

515427:gallery:true:true

Honda EVN

Vypadá roztomile, i když je jako krabička. Trošku připomíná mládě trabanta a je poháněna elektromotorem. V jejích dveřích je zapuštěna zvláštní jednokolka, na které můžete dojet tam, kam už ani tohle mrně nemůže.

515425:gallery:true:true

Subaru Hybrid Tourer Concept

Je to klasicky čtyřkolka a má zážehový motor 2,0 litru s přímým vstřikováním a přeplňováním, navíc však i dva elektromotory - při rozjíždění a malých rychlostech využívá jen zadní elektromotor. Při akceleraci přidá ten zážehový a v případě akcelerace do kopce se připojí i přední elektromotor, který je jinak využíván jako generátor.

515426:gallery:true:true

Nissan Leaf

Výrobce tvrdí, že na plné dobití z elektrické sítě stačí osm hodin, takže není problém Leaf dobíjet přes noc ze zásuvky. Dojezd na baterku je pak 160 kilometrů, nejvyšší rychlost 140 km/h. Do Evropy se dostane příští rok.

515429:gallery:true:true

Seat IBE

Je poháněn elektromotorem s nejvyšším výkonem 68 k. Působí velmi sportovním dojmem a vzhledem k extrémně nízké a ploché karoserii je zadní řada sedadel jen nouzová pro dvě děti. Podle údajů výrobce zrychlí z 0 na 100 za 9,4 s a nejvyšší rychlost je 160 km/h.

515424:gallery:true:true

Rinspeed UC

Vypadá spíš jako hračka nebo sen bláznivého designéra, kterému dal někdo na hraní Fiat 500, ale prý by tahle měl jít do výroby! Elektromotor ujede na jedno nabití přes 100 kilometrů a dokáže jet až 120 km za hodinu – a to prosím nemá ani volant, ani pedály – jen joystick uprostřed palubky…

515431:gallery:true:true