Hotelová pláž, která vypadala v nabídce katalogu upraveně a čistě, prý zela prázdnotou. „Podle cestovky měl být sestup do moře mělký a pozvolný. Psali, že molo tam není k dispozici. My máme s dcerou z mol fobii, proto jsme si zájezd vybraly. Jenže realita byla taková, že abychom si zaplavaly, musely bychom do moře vstoupit po kluzkých schůdkách mola. Navíc moře bylo bahnité, zapáchající, a to v pětihvězdičkovém resortu opravdu nečekáte,“ vypráví žena, která za zájezd pro dvě osoby zaplatila 25 000 korun.

Když matka s dcerou zjistily, že se nedá koupat ani v hotelových bazénech, rozhodly se jednat. „Voda v bazénech byla zakalená, špinavá, ze sprch tekla horká voda. Byla čtyřicetistupňová vedra, tak jsme požádaly delegátku, ať nás ubytuje v jiném resortu,“ říká paní Romana.

Pracovnice cestovní kanceláře jim prý nabídla vzdálenější hotel s tím, že si klientky zaplatí transfer a dalších téměř 90 eur jako rozdíl v ubytování. „To se nám zdálo příliš. Nejenže jsme se mohly ubytovat až následující den po 16. hodině, tudíž jsme přišly o dva dny dovolené, ale ještě po nás chtěli peníze?“ rozhořčuje se paní Romana.

Delegátka nakonec souhlasila, že transfer proplatí cestovní kancelář. Paní Pačesová doufala, že po návratu jí CK Fischer vrátí i 90 eur, které musela vydat z vlastní kapsy, pokud se chtěla během dovolené koupat. To se ale nestalo.

„Zájezd jsem ihned reklamovala, ale oni mi to zamítli. Podle nich popis pláže v katalogu korespondoval s reálným vstupem do moře. Cítím to jako velkou nespravedlnost a myslím, že by si lidé neměli takové jednání nechat líbit,“ řekla klientka cestovní kanceláře.

Cestovka: Pláž byla v pořádku - Jan Osúch, CK Fischer

„V katalogu jsme psali, že u hotelu je písečná pláž s dlouhým mělkým vstupem do moře a že ve vodě jsou kameny, tudíž doporučujeme obuv. Dále bylo uvedeno, že molo není k dispozici. Trváme na tom, že popisek je zcela vstřícný a odpovědný. Klientce jsme pro nespokojenost nabídli přestěhování do lepšího hotelu s malým doplatkem, což je zcela dle všech zákonných a obchodních úmluv.“

Reklamovat můžete vše, co CK slíbila, ale nesplnila

„Slevu zájezdu můžete žádat nejen za porušení cestovní smlouvy, ale také v případě nepravdivých informací na webových stránkách či v katalogu,“ říká Petr Novák z Vaše nároky. cz. Výše odškodnění se stanovuje podle množství a závažnosti závad. Tuzemské soudy se prý často pro stanovení náhrady škody obracejí na Frankfurtskou tabulku slev.

Podání žaloby zvažte - Ombudsman Blesku Petr Novák

„V případech zamítnutí reklamace se klient může odvolat. Pokud je i napodruhé neúspěšný, nezbývá než se obrátit na soud, ať s pomocí advokáta nebo na vlastní pěst. Velice ale doporučuji v těchto případech podání žaloby zvážit.

V soudním řízení je nutné každou skutečnost prokázat, což v situaci, kdy se dovolená odehrála tisíce kilometrů daleko, nebývá jednoduché. Jak účastníci zájezdu, tak cestovní kanceláře v těchto případech hodně využívají svědky, ať už z řad jiných účastníků zájezdu či delegáty CK. Tímto vzrůstají náklady řízení. V případě neúspěchu by takové náklady museli hradit právě klienti, přičemž v krajním případě by se mohlo jednat i o částku, která několikanásobně převyšuje požadovanou kompenzaci.

Pokud navíc částka není dostatečně vysoká, je na zvážení, zda »ztrácet« energii, čas a možná i peníze v náročném soudním řízení, a jestli není lepší tuto částku obětovat a vyvodit z nastalé situace pouze závěr, že na stejné místo s cestovní kanceláří již na dovolenou klient nepojede.“

Co je Frankfurtská tabulka slev?

Jde o systém, který se používá v zemích EU k výpočtu snížení ceny zájezdu v důsledku jeho reklamace. Slevy se týkají ubytování a souvisejících služeb, ne dopravy. Podle tohoto orientačního systému může nespokojený klient CK požadovat například:

  • Slevu 10 – 25 % za jiný než objednaný hotel
  • Slevu 10 – 20 % za špinavý bazén (pokud byl bazén v nabídce)
  • Slevu 10 – 20 % za nemožnost koupání v moři (s ohledem na popis v katalogu)
  • Slevu 10 – 20 % za špinavou pláž

Fotogalerie
10 fotografií