Zmíněná nehoda se stala 9. října na parkovišti před obchodním centrem v Poděbradech. Do vozu Jiřího Vosmíka (42) z Nymburka, který v tu dobu měla vypůjčený jeho partnerka, nacouval druhý řidič. Sepsali společně protokol, zakreslili do formuláře nákres nehody, oba dva ho podepsali a rozjeli se po svém... „Odjížděla s tím, že viník je ten druhý,“ vzpomíná.

Jenže pojišťovna pak zaslala panu Vosmíkovi dopis, kde mu sdělila, že právo na pojistné plnění nevzniklo. Důvod? Druhý řidič odmítl svoji vinu… Proto se Jiří Vosmík rozhodl kontaktovat Ombudsmana Blesku s žádostí o pomoc. Netušil, že sepsání protokolu o nehodě nestačí a že viník nehody musí do protokolu souhlas s tím, že je viník, písemně potvrdit.

Změna názoru

Jen několik dnů poté, co se o případ začal Blesk zajímat a požadoval po pojišťovně Allianz vyjádření, přišel panu Vosmíkovi krátký a stručný mail: „Vážený pane Vosmíku, chtěli bychom Vám oznámit, že úhrada plnění z povinného ručení proběhla. Dle doložených dokladů Vám vyplácíme částku ve výši 7040 Kč.“

Podle Jiřího Vosmíka ho nikdo jinak nekontaktoval, jen přišel mail a následně peníze na účet. „Pojišťovna byla rychlejší než já. Přemýšlel jsem nad radou, kterou mi dal Ombudsman Blesku a jeho právník. Svědky by dodatečně bylo složité sehnat, tak jsem uvažoval nad záznamy z kamer na parkovišti, že bych mohl jít touto cestou,“ popisuje Jiří Vosmík, co plánoval.

A jak pojišťovna přišla k částce 7040 Kč? „To sám netuším. Cenu likvidátor pojistných událostí vyčíslil na více než 20 tisíc. Ale i za tuhle částku jsem rád, přestože mi celou opravu nepokryje,“ říká k sumě, která mu přistála na účtu.

Děkuji Blesku!

Jiří Vosmík je nyní rád, že se rozhodl obrátit na Ombudsmana Blesku a požádat ho o radu. Nikdy by ho totiž nenapadlo, že pojišťovně přijde nákres nehody jako nedostatečný důkaz. „Děkuji moc za podporu a za pomoc,“ uzavírá Vosmík.

Proč pojišťovna změnila názor?

K proplacené částce, kterou pan Vosmík získal, se vyjádřil Václav Bálek, mluvčí pojišťovny Allianz. „Tuto škodu jsme zaplatili, protože pan Vosmík nám ještě dodal další informace, které to umožnily. Platba šla rozpočtem, tj. nikoliv přes autorizovaný servis. V obecné rovině platí, že pokud klient pojišťovně doloží konkrétní částky, spojené s konkrétní opravou, může mu pojišťovna škodu ještě doplatit,“ vysvětlil, proč se pojišťovna rozhodla změnit názor.

Jak správně postupovat v případě dopravní nehody

Společný záznam o dopravní nehodě (též Záznam o dopravní nehodě) je formulář, který by měl každý řidič vozit s sebou v autě. Vyplňuje se v případě vzniku dopravní nehody, ke které není potřeba volat policii. Tedy ve chvíli, kdy nevznikla škoda převyšující 100 000 korun českých nebo nedošlo ke zranění či usmrcení osob. Pokud druhá strana nesouhlasí s vaší verzí, jak k nehodě došlo, nevyplňuje se formulář a volá se policie.

Ombudsman Blesku: A pozor! Pamatujte si...

„Místo nakreslení obrázků do protokolu je výhodnější, když řidiči přesně popíší, co se tam stalo a jakým způsobem, např. že jiné vozidlo nečekaně vjelo do dráhy dalšímu vozidlu, a tím došlo k poškození a podobně. Vhodné je využít možnosti »vlastních poznámek« v kolonce č. 14 – na straně řidiče, který nehodu zavinil, napsat, že souhlasí se zaviněním nehody, případně jinou obdobnou formulaci,“ říká Ombudsman Blesku Mgr. Petr Novák.

VIDEO: Požár v Praze 10 poškodil tři auta.

Video
Video se připravuje ...

Požár v Praze 10 poškodil tři auta. HZS Praha

Fotogalerie
6 fotografií