"Potřeba obměny vozového parku tu je. V současné době připravujeme zadané veřejné soutěže, kterou bychom rádi vypsali v druhé polovině letošního roku," řekl ČTK Ďuriš. Dodávky nových zhruba 150 autobusů by DPP chtěl uskutečnit v roce 2016. "Počet dodaných vozů se ještě může měnit, nicméně bude se jednat o větší počet vozů," dodal Ďuriš.

Průměrné stáří autobusů v DPP je podle generálního ředitele těsně pod devíti lety, což je hranice daná zákonnými normami na životnost autobusů v MHD. Nové autobusy budou muset mimo jiné splňovat například nejvyšší ekologické normy. "Není přijatelné, aby se dodávalo cokoliv, co nemá normu euro šest," řekl Ďuriš.

DPP chce letos rovněž začít testovat nové elektrobusy. Zkouška by měla trvat asi rok a v jejím rámci chce DPP otestovat elektrobusy s pantografem, jehož prostřednictvím se stroj nabíjí ze speciální troleje.

"Dospěli jsme k závěru, že toto je nejvhodnější koncepce, která by mohla být v Praze v rámci elektromobility využívána. Vybudování troleje by neměl být problém - dovedeme si to udělat sami, navíc je to v řádu vybudování několika metrů troleje," řekl ředitel.

Dopravní podnik je největší akciovou společností v majetku Prahy. Zaměstnává více než 10.000 lidí a vlastní 730 vozů metra, 936 tramvají a 1230 autobusů.