Společnost všem třem milionům lidí, kteří si přístroj dosud koupili, poskytne zdarma plastové pouzdro na jeho boky, jež problém zmírňuje. Uživatelé, kteří i přesto s telefonem nadále nebudou spokojeni, jej mohou do 30 dnů vrátit a dostanou zpět své peníze. Firma tedy nepřikročila ke svolání vadných přístrojů k opravě, jak některá média spekulovala.

S předchůdcem iPhonu 4 byli majitelé více nespokojeni

Na technickou podporu se podle Jobse kvůli problémům s příjmem mobilního signálu dosud obrátilo 0,55 procenta majitelů iPhonu 4. Podíl zákazníků, kteří přístroj vrátili, je pak zhruba třikrát nižší než u jeho předchůdce iPhonu 3GS.

Podobné problémy s příjmem jako iPhone 4 navíc podle Jobse mají všechny telefony. Jmenoval například Blackberry Bold 9700, HTC Droid Eris či Samsung Omnia II. Rozdílné jsou prý pouze algoritmy, jež používají k zobrazení síly signálu. Jobs označil problémy s anténami za výzvu, se kterou se všichni výrobci telefonů budou muset vypořádat.



Šéf Applu nicméně přiznal, že nový iPhone má zhruba o procento více hovorů nedokončených kvůli technickým problémům než jeho předchůdce. I když je podle něj toto číslo malé, pro Apple je dostatečně velké na to, aby věc řešil. "Nejsme dokonalí, telefony nejsou dokonalé. Ale chceme, aby naši uživatelé byli šťastní," řekl šéf Applu.

Firma, která příští týden zveřejní čtvrtletní výsledky, proto hodlá zákazníkům zdarma poskytovat pouzdra až do konce letošního září, pak uvidí, jestli nepřijde s lepším řešením.

Poprask kolem problémů její novinky začal být pro Apple neúnosný tento týden, kdy vlivný americký časopis Consumer Reports nechal udělat testy, z nichž je prý zřejmé, že přístroj je osazen nevhodnou anténou. Zpochybnil i tvrzení firmy, která dosavadní kritiku, že přístroj ztrácí signál, sváděla na softwarovou chybu. V USA už kvůli závadám padlo i několik žalob. Problémy telefonu tento týden také srazily akcie firmy.