Final Fantasy VII Remake Intergrade - trailer PlayStation

Final Fantasy VII je podle mě nejenom nejlepší JRPG (japonské RPG – hra na hrdiny), ale zároveň jedna z nejlepších videoher všech dob. Loňský remake ukázal, že i když se k dané látce přistoupí po svém, může být výsledek skvělý, přestože je hodně jiný než originál. Tahové souboje nahradily bitvy v reálném čase, příběh se zmapoval pouze úvodní část z Midgaru, ale přibyla i nemalá část nového obsahu a vizuální podoba hry je bez přehánění nádherná. Ostatně si můžete přečíst vše o remaku v původní recenzi.

O uložené pozice nepřijdete

Teď tu máme vylepšenou verzi Final Fantasy VII Remake Intergrade pro PlayStation 5, která je ještě fantastičtější než loňské vydání. Pokud jste ho hráli, nebo dokonce dohráli, nebojte se, že byste přišli o své uložené pozice. Lze je kopírovat, ale transfer systém není úplně nejšťastnější. Nejdřív totiž musíte spustit PS4 verzi, nahrát uloženou pozici na cloud, následně rozehrát PS5 verzi a stáhnout ji. A to prosím, dámy a pánové, jeden save po druhém. Více jich najednou nahrát nelze. Boha jeho. Že je transfer uložených pozic opruz, nemusím zdůrazňovat.

Občas navíc skočí chybka a je potřeba vše znovu opakovat. Co je ale nejdůležitější, je to, že ve finále přesun uložené pozice funguje, ať je sebeotravnější. Jak se projevil o generaci výkonnější systém na podobě hry? Zkrácená odpověď by zněla asi „wow“. Už na PS4 vypadala hra nádherně a dovolím si zopakovat, že dokonce lépe, než animovaný snímek Final Fantasy VII Advent Children z roku 2005.  Na PS5 je hra ještě o poznání krásnější. Textury jsou vyhlazenější a také ostřejší než kdykoliv předtím.

Výkon PlayStation 5 je znát

Silnější hardware je znát. K dispozici jsou dva režimy zobrazení. Můžete si zvolit 4K rozlišení s frameratem 30 fps, nebo plynulých 60 fps za cenu nižšího rozlišení. Volba je jenom na vás. Vylepšené a silnější jsou i vibrace díky ovladači DualSense. Měl jsem s ním však jeden menší problém. Často jsem při boji jen lehce zavadil o spouště a hned se mi nechtěně vyvolalo menu. To se mi při hraní na PlayStation 4 s DualShockem 4 nestávalo. Nejde o nic hrozného, ale v zápalu boje to naštve. Stejně jako mnohdy neposedná kamera. Soundtrack a jeho přepracované melodie a motivy, je naprosto úžasný.

Vlastníte digitální PS4 verzi? V tom případě můžete zvolit upgrade na PS5 zdarma. Pokud máte diskovou verzi, upgradovat můžete také bez dalších poplatků, ale potřebujete mít PS5 konzoli s šachtou na disky. Pokud máte hru jen ze sbírky PS Plus, upgrade k dispozici není. Jestli přejdete na next-gen verzi z originálu, bude vám chybět klenot, kterým je pro novou konzoli exkluzivní DLC nazvané Episode INTERmission. To je potřeba si zakoupit zvlášť. Jestli však sáhnete rovnou pro PS5 edici hry, řešit nemusíte nic. Je totiž v základu jeho součástí.

Yuffie je zpět v hlavní roli

Stýskalo vám v remakeu po Yuffie? Přídavek se zaměřuje jen a jen na ni a dělá z nindži ohánějící se obřím šurikenem protagonistku. Děj se odehrává paralelně s remakem, takže hráč vidí některé události z jiného úhlu pohledu. Setká se také s řadou postav z hlavní hry, které si zde střihly vedlejší role. Hraní za Yuffie je skvělé. Jednak je to neuvěřitelně roztomilá a svěží postava a taky je hraní za ní jízda. Ať zvolíte jakýkoliv bojový systém, stejně půjde o variaci na real time podobu. Bitvy jsou skvělé a ještě o špetku akčnější než v základní hře.

Nindža se umí ohánět. Díky šurikenu útočí se stejnou vervou nablízko jako na dálku. Jeho dosah se ale hodí nejenom v boji, ale také při řešení jednoduchých úkolů, jak se dostat dál. Díky němu se snadno zapínají i vzdálená tlačítka, shodí se žebřík atd. Zpátky ale k bojům, které v Episode INTERmission rozšiřuje parťák Sonon Kusakabe. Ten se díky synergii dokáže spojit s Yuffie a společně pak útočí na nepřátele. Systém magických materií je samozřejmě zpět. Vybavit s nimi můžete zbraně, náhrdelníky i náramky. Získáte tak větší zdraví, magii nebo nová kouzla.

Vedlejším úkolům se vyplatí věnovat

Zbraně pak lze vylepšit díky systému připomínajícím planety ve vesmíru. Dohrát DLC za Yuffie zabere zhruba 5 hodin. Pokud se budete věnovat vedlejším aktivitám, vyšplhá se životnost na 8 hodin. To je doba, kterou jsem u rozšíření strávil sám. A vždy bylo co dělat. Příběh hlavní dějové linky se samozřejmě zaměřuje na roztomilou hrdinku a zástupkyni národu Wutai, kterak se chce připojit k ekoteroristické skupině Avalanche. Ta má spadeno na Shinru – zlotřilou společnost, která vysává z Gaii (Země) zázračnou životní energii Mako.

Jenže při svém dobrodružství v Midgaru zažijete mnohem víc, když budete chtít. Ve virtuálních a tréninkových misích se můžete postavit celé řadě protivníků a získat v nich i elektrického summona Ramuha. Vyzkoušíte si také minihru, v níž se šurikenem likvidují bedny za body. Nejlegračnější je však určitě hledání želvích plakátů pro plazy s krunýři posedlého šílence. Nejpropracovanější je pak výrazná minihra Fort Condor. Jde o kombinaci karetní a stolní hry. Se svým balíčkem karet posíláte na bitevní pole nejrůznější postavy.

Fort Condor je povedená minihra

Jde o různé vojáky, psy, létající drony atd. Každý má statistikami daný útok i zdraví. Vaším úkolem je zničit soupeřovu základnu a ochránit tu svou. U této minihry jsem strávil více času, než jsem po jejím rozehrání myslel. Je to zábava. Fantasy VII Remake Intergrade je naprostá povinnost pro všechny, kteří si remake sedmého dílu slavné RPG ságy ještě nezahráli. A pro jeho fanoušky jakbysmet! Episode INTERmission je skvělé rozšíření, které přináší další poutavé chvíle ve světě nekonečné fantazie, do které se vydávám tak rád. A nejenom já...

74 fotografií

Série Final Fantasy přehledně na Blesk.cz

Hodnocení Blesk.cz: 92 %