Final Fantasy VII Remake - trailer PlayStation

Final Fantasy VII je podle mnohých včetně mě tím nejlepším JRPG (japonské RPG – hra na hrdiny), které kdy vyšlo. Remake byl proto hráči toužebně očekáván už od ohlášení před mnoha lety. Po zdánlivě nekonečném vývoji je Final Fantasy VII Remake konečně tu. Je ale hodně kontroverzní a svůj. Spousta věcí se totiž změnila, takže bych se vůbec nedivil, kdyby starší pařani hudrovali. I já jsem párkrát nadával a zpracování remaku jsem si představoval jinak. Ale pak jsem přistoupil na to, že jde o novodobou verzi kultu pro mladší ročníky, a užíval jsem si ji naplno po celou dobu hraní.

Šílený příběh

Příběh Final Fantasy VII Remake nemá moc cenu vyprávět, protože je velmi komplikovaný, zmatený a v neposlední řadě také šílený. Zjednodušeně lze říct, že hra mapuje osudy členů ekoteroristické organizace Avalanche, která chce zabránit zdecimování planety Gaia. Jenže zlotřilá korporace Shinra planetu zneužívá, decimuje a vysává z ní cennou životní energii Mako. Naštěstí jsou tu právě Avalanche, kteří si najímají žoldáka Clouda, a jeden z nejzajímavějších a nejzamotanějších příběhů může začít. Některé klasické scény zůstaly, jiné byly radikálně pozměněny a přibyla spousta nových.

Final Fantasy VII Remake pro PlayStation 4.

Dokonce se zde objevují zcela nové postavy. Remake je hodně výpravnou hrou s příběhem, který sice vyžaduje maximální pozornost, ale svým šíleným japonským pojetím baví. Originál byl původně tahovým JRPG, ale doba je jiná, máme nespočet pohlaví a z Final Fantasy VII Remake je bojové JRPG v reálném čase. Bojový systém se přitom podobá nejvíce tomu ze série Kingdom Hearts a Final Fantasy XV a je přitom skvělý sám o sobě. O tom žádná. Je dostupný ve třech variantách, které pozměňují lehce jeho podobu. Jedna z nich je klasická, další snadná a třetí normální.

Bojový systém v reálném čase

Jde však o variaci na jedno a to samé real time téma. Tahových soubojů se zde nedočkáte. Upřímně mi to je líto. Ale nelze prostě změnit podstatu hry a doufat, že budou všichni šťastní. Tak to nefunguje. Jenže je rok 2020 a soubojový systém v reálném čase chápu. Navíc je skvěle zpracovaný. Nechybí v něm nabíjející se ultrasilné útoky Limit Breaky ani Summoni. Druzí jmenovaní jsou bájná stvoření, která si můžete přivolat v boji na pomoc k vaší až tříčlenné skupině a využít nejenom jejich obrovské síly, ale i speciálních útoků. Jediné, co při bojích naštve, jsou občasné problémy s kamerou.

Vývojový systém postav je parádní. Líbí se mi také herní nabídka po prohře. Buďto můžete souboj opakovat a přijdete o všechny získané zkušenosti, nebo se vrátíte o nějaký kus zpět, ale zkušenosti vám zůstanou. Fandové originálu ocení přítomnost elementárně založených materií. Ty se umísťují do zbraní, náhrdelníků, náramků a další výbavy. Jsem rád, že se materie probojovaly i do novodobého zpracování herní klasiky. Zbraně mají navíc nový systém vylepšení zpracovaný ve vesmírném stylu. Postupně si odemykáte nové planety a vaše zbroj sílí. Final Fantasy VII Remake je hodně propracovaná videohra, o tom žádná.

Živoucí Midgar

Fandové originálu se ale musí smířit s tím, že remake zpracovává pouze část z původní hry. Konkrétně jde o dění z Midgaru. Toto dystopické město je zpracováno s neuvěřitelnou mírou detailu. Ať už jde o ulice okupované vojáky Shinry, slumy, v nichž žijí chudí občané, industriální továrny nebo rušný trh Wall Market, herní svět je vždy poutavý. Proto je škoda, že spousta z míst jsou jen umně maskované lineární a k tomu navíc docela úzké koridory. Jelikož jde o JRPG a Final Fantasy k tomu, je ve hře mnoho nápaditých vedlejších questů, které se rozhodně vyplatí neminout.

Spousta z nich je nejenom zábavná, ale také vtipná. K tomu si také připočtěte celou řadu miniher. Těmi je Final Fantasy VII Remake protkaný skrz naskrz. Budete jezdit na motorce, házet šipky, dřepovat nebo tančit. A k tomu dělat spoustu dalšího. Toto rozhodně není krátká videohra, i když je většina titulů ze série Final Fantasy delší. Při hraní jsem nespěchal, plnil všechny vedlejší aktivity a závěrečné titulky se spustily po více než slušných 55 hodinách. Ze hry tedy ve finále zklamaný nejsem, protože i když je jiná, než jak jsem si představoval, tak je sama o sobě více než parádní.

Grafika je fenomenální

Na závěr jsem si nechal slovo o technickém stavu, který je prakticky dokonalý. Pamatujete na super film s nádherným vizuálem Final Fantasy VII: Advent Children z roku 2005? Tak Final Fantasy VII Remake je ještě hezčí! Modely postav jsou bezchybné, prostředí je detailní a hra navíc běží hladce a neseká se ani nezpomaluje. Akorát při hraní PlayStation 4 Pro dost hučí. Speciální chválu si zaslouží i soundtrack. Hudba byla kompletně předělána a je to lahoda pro uši. Známé motivy znějí jinak a stále skvěle. Final Fantasy VII Remake tak možná není tím, co jsme si představovali. Ale jako hra sama o sobě je výjimečná. Zahrajte si ji.

P.S. Final Fantasy VII Remake Part 2 je už ve vývoji.

194 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 90 %