"Úspěchy Beat Games jsou už nyní působivé, ale Facebook a tým studia Beat Games ví, že se toho dá na poli virtuální reality, her a hudby udělat ještě mnohem více," uvedl v prohlášení zástupce americké společnosti Mike Verdu. Studio Beat Games se podle něj stane součástí studia Oculus, které patří společnosti Facebook, "jako nezávisle řízené studio" se sídlem v Praze.

"S nadšením oznamujeme, že se připojujeme ke studiu Oculus jako nezávisle řízené studio v Praze! Je to pro nás velký krok a nemůžeme se dočkat, až posuneme virtuální realitu společně ještě dál," uvedlo na twitteru české studio, které se proslavilo hrou Beat Saber.

Slováci Ján Ilavský a Vladimír Hrinčár a Čech Jaroslav Beck vyvinuli hru Beat Saber, ve které hráči za hudebního doprovodu rozsekávají krabice pomocí svítících laserových mečů. Letos v dubnu získal Beat Saber cenu za nejlepší českou hru roku 2018. Ve svém segmentu nejprodávanější hrou na světě.

Verdu v prohlášení hráče na celém světě ubezpečil, že studio Beat Games bude nadále dodávat aktualizace své úspěšné hry pro všechny platformy, na kterých je dostupná. V prohlášení zástupce Facebooku také naznačil, že by americká společnost mohla pokračovat v akvizicích na poli virtuální reality. "Jsme nadšení, že se Beat Games připojilo k našemu týmu. Tohle je jen začátek," uvedl Verdu.

Koupě českého vývojáře her Beat Games americkým Facebookem bude pro firmu znamenat rychlý růst a expanzi. Její úspěšná hra pro virtuální realitu Beat Saber by mohla být základem platformy, která bude prodávat herní hardware v dalších několika letech. Akvizice je zároveň úspěchem české herní scény a potvrzením jejího místa na světové špičce, shodli se odborníci, které dnes ČTK oslovila.

Zpráva o prodeji Beat Games je podle předsedy české asociace herních vývojářů Pavla Baráka překvapením. Jejich úzká spolupráce s firmou Oculus je známá prakticky od uvedení Beat Saberu na trh, přesto se prodej studia do jejich rukou nečekal.

"Pro Beat Games to znamená předně lepší přístup k novým technologiím už v rané fázi vývoje HW (hardware), ale také možnost lepší expanze. Ať už co se týče růstu firmy z pohledu zaměstnanců, kdy budou více atraktivní i pro zahraniční pracovníky, tak z pohledu expanze samotné hry, kdy přítomnost Facebooku by mohla být zárukou větší důvěryhodnosti pro velké hudební labely při poskytování licencí nových písní," řekl ČTK.

"Akvizici českého herního studia Beat Games Facebookem nelze hodnotit jinak než jako obrovský úspěch pro zmiňované studio, ale také pro českou VR (virtuální realita) komunitu obecně. Potvrzuje se tím přední místo českého VR průmyslu ve světě. Je známo, že ambice Facebooku na poli VR nekončí v herním průmyslu. O jeho plánech svědčí i akvizice společnosti Oculus VR, předního výrobce VR brýlí, z roku 2014," uvedl expert na VR, PwC Česká republika Martin Matulík.

Podle odborníka na český herní trh Martina Bacha dává koupě Beat Games z hlediska Facebooku smysl. "Beat Saber není jen vlajkovou lodí současné VR scény, ale hlavně má obrovský potenciál do budoucna. Na jeho základě může vzniknout platforma, která bude VR hardware prodávat ještě několik let," podotkl. Beat Games se podle něj budou dále rozrůstat a expanze nabere pravděpodobně o dost rychlejší tempo, než kdyby firma zůstala nezávislou.

Virtuální a rozšířená realita se podle ředitele cloudových služeb firmy Algotech Petra Loužeckého bude velmi rychle rozšiřovat do více odvětví. Z herního průmyslu přes obchod do výroby. "Virtuální realita přináší hodně možností k inovaci firemních postupů, pro IT svět přináší výzvy a příležitost v podobě rychlosti mobilních sítí, obřího nárůstu dat a výpočetního výkonu, který bude většinově hostován v cloudu," dodal Loužecký.

Studio Beat Games bude fungovat samostatně pod společností Oculus Studio, která se soustředí na virtuální realitu. Podle prohlášení Facebooku bude dále dodávat aktualizace své úspěšné hry pro všechny platformy, na kterých je dostupná. Facebook rovněž naznačil, že by mohl pokračovat v akvizicích na poli virtuální reality.

Fotogalerie
8 fotografií