Příběh exkluzivní videohry Daemon X Machina pro Nintendo Switch začíná slibně, moji pozornost ale dlouho neudržel. Především kvůli přehršli nezajímavých postav, nudných dialogů a přílišné zmatenosti. Nevadí, protože má díky němu hra alespoň zajímavé postapokalyptické reálie. A hlavně proto, že v ní jde především o akci s mechy (obří roboti pilotovaní lidmi). A v té naprosto vyniká.

Možnosti úprav mechů jsou obrovské

Po vytvoření vlastní postavy, kterou lze časem vylepšovat, se můžete brzy vrhnout na bojiště. Mech, který budete ovládat, se ve hře nazývá Arzenál. Možnosti, jak si ho upravit, jsou téměř nekonečné. Měnit můžete jeho součástky (hlava, procesor, končetiny), upravit jeho vzhled (barva, loga) a vybavit ho až 6 zbraněmi najednou. Mezi nimi lze v reálném čase na bojišti libovolně přepínat.

Daemon X Machina pro Nintendo Switch.

Záhadná energie Fento lze použít pro obranu, rychlost i ofenzivu. Z padlých mechů ostatních žoldáků lze získat nové součástky a na své si tak přijdou i milovníci lootování. Samotné souboje s Nesmrtelnými, jak se umělou inteligencí ovládané stroje nazývají, i s ostatními mechy, ať už na zemi nebo ve vzduchu, jsou naprosto bombastické. Mají spád, jsou napínavé a hráč se při nich nikdy nenudí.

Samopaly i laserové meče

A to jak při bitvách s desítkami řadových dronů, střílen a tanků, tak při bojích s obřími bossy. Zbrojní arzenál mechů čítá pušky, odstřelovačky, samopaly, bazuky i meče včetně těch laserových. Nouze o přestřelky není nikdy a nezřídka kdy se bojuje i zblízka. Házet můžete po nepřátelích auta, tanky, nebo si ze značky udělat provizorní zbraň. Ve hře navíc dojde i na situace, kdy budete muset mech opustit a pohybovat se po svých.

Daemon X Machina pro Nintendo Switch.

I tehdy se boji nevyhnete. Zpočátku hraní to vypadá, že většina misí se ponese v duchu „znič nebo ochraň“. Není tomu tak. Po mnoha odehraných hodinách jsem zjistil, že je náplň misí až překvapivě rozmanitá. Ovládat budete i mechy obrovské jako dům, závodit v tunelech s časem a nuda se nikdy nedostaví. Jen škoda, že levely jsou docela malé. Na jejich ohraničení jsem narážel až příliš často.

Úctyhodná životnost

Životnost hry je přitom úctyhodná. K dispozici jsou kvanta hlavních i nepovinných misí, po jejichž splnění lze získat cenné součástky. U hry strávíte minimálně kolem 25 hodin. Dosti pravděpodobně však ještě déle, protože je obtížnost výzvou. Že by vás hraní zmohlo, přitom nehrozí, protože jsou mise správně designované na kratší dobu, takže si lze hraní Daemon X Machina hezky dávkovat.

Daemon X Machina pro Nintendo Switch.

Nechybí samozřejmě ani multiplayer. Přítomný je výhradně v kooperativní formě, a to jak v lokální bezdrátové, tak i online podobě. Vizuální stránka je hodně osobitá, poutavá a ve stylu anime. Na hru se kouká hezky, i když jsou na Nintendo Switch krásnější hry. Hudba je však ubíjející a otravná. Metalové riffy jsou otřesné a bolela mě z nich po chvíli hlava. Celkově jsem ze hry až překvapivě nadšen.

Orgie pro fandy mechů

Jde totiž o titul plný obsahu, který se své cílové skupině – milovníkům mechů, rozhodně zavděčí. Aby taky ne, když za ním stojí mimo jiné i producent Kenichiro Tsukuda – jeden z tvůrců legendární série Armored Core. Daemon X Machina je totiž skvělá videohra sama o sobě, k tomu zároveň cenná exkluzivita pro Switch a hotové orgie pro fandy mechů. Rozhodně stojí za zahrání.

67 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 80 %

Vtahující souboje mechů