Zásadní informací je, že grafické karty Intel Xe budou podporovat hardwarovou akceleraci ray tracingu, podobně jako to má Nvidia u nových grafických karet GeForce RTX a dočkat by se v budoucnu měli i příznivci modelů od AMD.

I když v článku není zmínka o podpoře ray tracingu ve verzi pro DirectX (DXR), Intel se s popisem zaměřuje na využití v datacentrech a serverech, kde budou karty sloužit k akceleraci ray tracingu offline a nemusí jít ani o zpracování v reálném čase. Intel bude mít portfolio modelů a právě verze pro servery a datacentra budou jistě poptávané různými filmovými nebo animačními studii, které potřebují zpracovávat 3D modely ve vysoké kvalitě s využitím ray tracingu.

TIP: Intel přetahuje odborníky na grafiky od AMD i Nvidie. Své grafické karty Xe ukáže už příští rok

Je jasné, že pro Intel je tak podpora Microsoft DXR spíše otázkou softwaru, respektive podpory v ovladačích. Intel se v poslední době snaží jít cestou open source a uvolňuje řadu vlastních knihoven jako například Open Image Denoise nebo OSPRay pro Pixar USD Hydra., které ale zatím využívají pouze pokročilé instrukce v procesorech (SSE, AVX, AVX-512 a další). Právě podpora napříč různými profesionálními aplikacemi by mu mohla zajistit úspěšný start.