Ačkoli změna na první pohled nepůsobí nijak zásadně, pro Steam je. Obchod nic podobného nikdy v minulosti neudělal a obecně málokdy se stává, že by se distribuční platformy velikosti a úspěšnosti Steamu dobrovolně rozhodly „ochudit se“ o peníze.

Doteď to bylo tak, že Valve, majitel Steamu, si bral 30 % ze všech prodejů uskutečněných přes jejich obchod, což se týkalo jak plných her, tak nejrůznějších rozšíření a obsahu navíc. Jde o zhruba stejná procenta, která si berou Microsoft, Sony a Nintendo z prodejů na svých konzolích.

TIP: Steam má vážného konkurenta. Svůj herní obchod spustil Discord

30 % zůstane na Steamu i nadále u prodejů pod 10 milionů dolarů. Jakmile ale titul vydělá mezi 10 a 50 miliony dolarů, obchod si nově vezme jen 25 %. U super úspěšných titulů nad 50 milionů si pak Steam bude brát jen 20 %.

Malých nezávislých vývojářů se tak změna nijak nedotkne, protože na zmíněné částky stejně ve většině případů nedosáhnou. Pro ně ale Steam zároveň funguje jako platforma pro zviditelnění. Mohlo by to ale inspirovat velké firmy, aby Steam zvážily a neutíkaly pak na vlastní platformy typu Origin nebo ke konkurenci jako je GOG. A to je přesně hlavní účel novinky.