Je pravda, že s virtuální realitou to zatím nestálo za moc. Čestnou výjimkou byl krvavý a děsivý horor Resident Evil 7: Biohazard a pohádková hopsačka s roztomilou myškou Moss. Právě ve stopách druhé jmenované hrdě vykračuje novinka Astro Bot: Rescue Mission. Její pojetí je podobné a zpracování ještě lepší.

Hra vypráví o osudu maličkých Astro Botů, kteří přišli o svou mateřskou loď. Ta byla zničena zlým mimozemšťanem a její části roztroušeny po několika vzdálených světech. Na nich se nacházejí i desítky roztomilých a bezmocných Astro Botů, které čekají na záchranu. Jediný, kdo jim dokáže pomoci, jste vy.

Astro Bot: Rescue Mission pro PlayStation VR.
Ve hře se chopíte role Astro kapitána Bota, jehož úkol je najít své ztracené plechové ovečky na mimozemských světech. Hra se odehrává na pěti planetách i ve vesmíru. Celkově se podíváte do 26 levelů včetně soubojů s bossy, jejichž rozmanitost je vyloženě parádní. Kapitán zavítá do pouštního, futuristického, lesnatého, strašidelného, travnatého i oblačného prostředí.

Těmi nejlepšími úrovněmi však jsou podle mě ty podvodní. Když kolem vás plavou ryby a můžete se kochat krásami oceánů – to je ta pravá nádhera, kterou virtuální realita dokáže zprostředkovat. Ovládací metody hry jsou stejné jako hra sama – jsou velmi nápadité. DualShockem 4 ovládáte jednoduše pohyb kapitána. Budete hopsat, sbírat předměty i bojovat.

Bot umí i létat pomocí laserů vystřelujících z nohou. Tím získáte nejenom cenné sekundy ve vzduchu, ale zároveň silnou zbraň proti protivníkům pod vámi. Ovladač čas od času vybavíte nějakým tím zlepšovákem. Vystřelovací lano se hodí nejenom ke svržení překážek, ale zároveň díky němu může kapitán přejít přes překážky jako provazochodec.  Z DualShocku 4 budete střílet také šurikeny.

Těmi zničíte protivníky, ale zároveň po jejich zaseknutí do dřeva získá váš robotek nové platformy ke skákání. Získáte i vodní power-up pro zalévání květin, který vytvoří cestu dál, nebo kulomet, jehož využití je jasné. Tím ale originální ovládání hry nekončí. Zapojíte se i s headsetem. Ve hře jste totiž přítomní i vy sami jako kapitánův pomocník. V headsetu se budete naklánět a uhýbat před střelami.

Jindy s jeho pomocí zasadíte „hlavičku“, když budete chtít něco zničit. Nápaditost je synonymem pro Astro Bot: Rescue Mission. Headset zároveň slouží k ovládání kamery. Nakláněním ve světě určujete, co uvidíte. Tedy většinou. Kamera totiž bohužel občas zlobí a nejednou se proto dostanete do úhlu, kde neuvidíte nic a ztratíte orientaci. Z vizuálního hlediska je hra krásná. A tím nemyslím, že je hezká na poměry PSVR, ale opravdu pěkná i v porovnání s klasickými hrami.

Je na ni radost pohledět. Astro Bot: Rescue Mission je rozhodně nejlepším titulem virtuální současnosti. Je proto škoda, že jeho životnost se pohybuje kolem šesti hodin. Opakování hry se ale vyplatí, pokud budete chtít najít všechny Astro Boty a odemknout výzvy hledáním schovaných chameleonů. Pokud máte PSVR, určitě si tuhle povedenou gamesku zahrajte.

56 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 80 %

Nápaditá a zábavná hopsačka