Příběh se odehrává v roce 49 před naším letopočtem. Hlavní hrdina Bayek je medžáj (ochránce faraona a Egypta), který přišel o syna a jeho cílem je odhalit společenství předcházející templářům. Jak název Assassin's Creed Origins dává jasně najevo, jde o prequel neboli předkračování. V příběhu nechybí motiv rodiny, přátelství, zrady ani různé zvraty. Z historických postav se objeví Kleopatra nebo sám Julius Cézar. Story však přesto není ničím výjimečným. A otravné části ze současnosti, v nichž se ponořujete do Animu, který odkrývá genetické vzpomínky, blabla, ach jo, bohužel nechybí.

Čechy však jistě potěší perfektní lokalizace v podobě titulek. Je hodně povedená. Z herního hlediska a co se hratelnosti týče, je Assassin's Creed Origins starou známou klasikou. Skrýváte se, plížíte se, útočíte ze zálohy, lezete ve stylu parkouru po střechách a když vás někdo zmerčí a včas ho nezapíchnete, musíte vzít nohy na ramena a bojovat. Plíživá část je v pořádku. Sice vše nefunguje stoprocentně, ale případů, kdy hra nezareagovala tak, jak měla, bylo minimum. Stále je to zábava. Ale boj, to je jiná. Opět se s protivníky mydlíte stylem vs. velká přesila. A i když došlo na pár menších úprav soubojového systému, jsou bitky problematické a zastaralé.

Plíživá akce Assassin's Creed Origins ze starověkého Egypta.
Uskakování kolem dokola je prostě nuda. Když použijete zaměření, kamera se zblázní a po většinu času vůbec neuvidíte, co se kde děje a kdo na vás útočí. Ostatní funguje naštěstí lépe. Herní Egypt je extrémně rozlehlý a krásný. Některé oblasti jsou prázdnější, ale to dá v poušti rozum. Když budete projíždět písečnými dunami na koňském nebo velbloudím hřbetu, budete se kochat nejenom obrovitostí lokací, ale i jejich krásou. To samé platí o městech, oázách, řekách, po kterých poplujete na lodích nebo při šplhání po pyramidách. Herní Egypt je naprosto nádherný.

Grafika je naprosto luxusní. Obrovská viditelnost, ostré textury, spousta detailů a vizuálních efektů. Assassin's Creed Origins je vážná krásná, ne, dokonce nádherná videohra. Bohužel obličeje postav vypadají jako z minulé generace konzolí a nereflektují zbytek hry. Co je horší, hra neběží minule. Na výkonném PlayStation 4 Pro se trhá a framerate je stabilní jako vozíček s občerstvením na palubě Boeingu 747 v turbulenci při transatlantickém letu. To je až zarážející. Od hraní vás to ale neodradí.

To bohužel není jediný technický neduh. Série Assassin's Creed je jimi nechvalně proslulá a ani v Origins se nevyhnete propadávání texturami, zaseknutí o ně, nebo jejich náhlou průhledností. Explorace hraje velkou roli a vaším největším pomocníkem v ní bude orlice Senu. Prostřednictvím jejího, ehm, orlího zraku uvidíte z nebe vše. Cíl misí, nepřátele, zvířata. Lov tradičně nechybí. Z kůže i dalších surovin si vyrobíte oděv, brnění i zbraně. Úkolů, ať už hlavních nebo vedlejších je habaděj.

U hry strávíte klidně 30 hodin a stejně vám bude pár vedlejších úkolů ještě zbývat. Při dohrání výhradně hlavní příběhové linie přitom odkryjete pouze polovinu mapy.  Multiplayer oproti předchozím dílům přítomný není, ale to vůbec není. Assassin's Creed není série, která ho potřebuje. Assassin's Creed Origins tak rozhodně není dokonalá videohra. Jde však o důstojné pokračování, které nedělá sérii ostudu a patří mezi ty nejlepší díly, které jsou o třídu výš než Syndicate nebo problémové Unity. Nejlepším dílem však pro nás i nadále zůstává pirátská čtyřka.

37 fotografií

Atraktivní prostředí Egypta
Krásný a rozlehlý herní svět