Úspěšná série plíživých akcí Splinter Cell se po třech letech vrátila na herní konzole i počítače, a už po několika minutách hraní je jasné, že tvůrci tak trochu chtěli opomenout minulý díl Conviction a přinést to nejlepší, co nabídly první čtyři díly. A podařilo se jim to.

Ztratil jsi hlas, Same?

Příběh točící se kolem teroristické skupiny Inženýrů je zajímavý, ale v kostce jde o špionážní klasiku z pera nedávno zesnulého spisovatele Toma Clancyho. Hlavní protagonista, tajný agent Sam Fisher, je lidštější a méně agresivní než kdykoliv předtím. Dosti změkl i jeho hlas. Poprvé v historii ho totiž nemluví drsňák Michael Ironside (Total Recall, Hvězdná pěchota) a Eric Johnson zní až příliš mladě.

Potichu, neslyšně, nepozorovaně

Hratelnostně se nese Blacklist v duchu původních dílů, vybrat si však můžete, jakým stylem budete hru hrát. V režimu Duch máte za úkol projít kolem stráží neslyšeně, nepozorovaně a v případě konfliktu je jen omráčit. V módu Panter se musíte opět plížit, ale můžete protivníky neslyšně i zabíjet. V režimu útok pak projdete hru jako akci. Důraz je však kladem převážně na neslyšné plížení a hra vás tvrdě potrestá i za jedno odhalení.

Sam dokáže kudlou podřezávat nepřátele jako podsvinčata
Autor: Ubisoft

Ukážu ti cestu kolem ukazatelů

Bohužel je hra vybavena přílišným množstvím nejrůznějších ukazatelů, které upozorňují na interaktivní předměty nebo ukazují cestu. Je jich tolik, že ruší špionážní pojetí hry. Novinkou v Blacklistu je nastavení před misemi. Ocitáte se totiž na palubě letadla Paladin, které si můžete vylepšit, pořídit si v něm nové vybavení a vše nastavit. V letounu můžete přihlásit i druhého hráče, se kterým můžete projít některé mise společně a spolupracovat. Některé úkoly jsou přitom dostupné jen v kooperaci.

Sam Fisher má k dispozici několik vizorů, které mu pomáhají při pohybu v temných lokacích
Autor: Ubisoft

V kůži špiona je to zábava

Ve Fisherově kůži se budete krčit ve stínech, rozbíjet světla, lézt po římsách, skákat z nich na protivníky, špehovat dálkově ovládanou trikoptérou, odklízet mrtvá těla a snažit se být neviděn. Blacklist je prostě zábava, pokud si libujete ve špionážních plíživých akcích. Pokud úspěšně zlikvidujete několik protivníků, tak se vám nabije poprava – funkce, při které stačí označit i několik protivníků a spuštěním tlačítka spustit likvidační sekvenci.

V režimu Špioni vs. žoldáci hrajete za druhé zmiňované z pohledu první osoby
Autor: Ubisoft

Špioni vs. žoldáci

Mimo kooperativní multiplayer nabízí Blacklist i kompetitivní režim Špioni vs. žoldáci. Zatímco se špióni snaží zlikvidovat z pohledu třetí osoby všechny protivníky neslyšně a nepozorovaně, ovládá druhá skupina hráčů žoldáky z první osoby, a hra za ně je tedy klasickou FPS střílečkou. Po skončení každého kola si navíc hráči mohou vybrat, za kterou skupinu chtějí hrát. K dispozici je několik režimů jako obležení nebo týmový boj.

6 fotografií

Stojí za zahrání

Blacklist je vizuálně krásný, verze pro Xbox 360 dokonce umožňuje nahrát detailnější textury. Ve hře je spousta částicových i světelných efektů, a i když je vidět, že hra běží na dosluhující generaci konzolí, je pěkná. Zvuk je vyvedený a hudební doprovod obsahuje několik zajímavých motivů. Bohužel se hra neobešla bez chyb jako zasekávání o textury i neviditelné zdi a další záseky. Dohrát ji však lze bez větších problémů. Splinter Cell: Blacklist potěší všechny virtuální špiony, sérii opět dělá dobré jméno.

Perfektní špionážní hratelnost

Několik možností, jak hru hrát

Kooperativní multiplayer