Svátek slaví Soňa, zítra je Velký pátek / Taťána
Oblačno, déšť 14°C

Recenze her z Xbox Live Arcade

/
  • Hry pro Xbox Live Arcade se stahují z internetu
    15. října 2011 ● 00:00

Většina hráčů i nehráčů zná videohry distribuované v obchodech. Prodávány jsou v krabičkách a obsahují fyzické médium (DVD, Blu-ray, cartridge), které pro hraní vložíme do své konzole, handheldu nebo počítače. Hry se však dnes distribuují i internetem, kdy tvůrcům i vydavatelům odpadá spousta nákladů. Na konzoli Xbox 360 je k dispozici služba Xbox Live Arcade, díky které je možné si stáhnout žhavé novinky i staré klasiky. Platit je možno kreditní kartou nebo speciálními Microsoft body, jenž je možné zakoupit v obchodě. Jeden bod vyjde přitom přibližně jen na 40 haléřů.

• 1.

Xbox Live Arcade

Body se prodávají na kartičkách, které je možné zakoupit v obchodě. Poté už stačí zadat v menu Xboxu 360 speciální kód a body se připočtou k vašemu účtu. V současnosti je na Xbox Live Arcade k dispozici přes 440 titulů. Blesk.cz vybral pět aktuálních her, které podrobil testu. Dalších pět titulů zrecenzujeme v druhém díle o hrách z Xbox Live Arcade, které si můžete stáhnout jen a jen z internetu.

• 2.

Fruit Ninja Kinect - živý odšťavovač v akci

S Fruit Ninja Kinect se váš obývák promění v dojo kombinované s prodejnou zeleniny a ovoce
    Autor: Microsoft

Známá hříčka z iPhonů a iPadů zamířila taktéž na Xbox Live Arcade, kde jí to sekne ještě více! Sama hra je přitom založená na sekání, a to létajícího ovoce. K tomuto účelu využívá verze pro Xbox 360 kamerový senzor Kinect, který snímá hráčovy pohyby. Budete-li se tak chtít stát ninjou s černým páskem, kterého se obává celý obchod s ovocem, budete muset použít vlastní ruce! A to je ta pravá zábava. Na rozdíl od malých displejů mobilních zařízení, vynikne na HD obrazovkách masakr ovoce více a díky pohybovému ovládání se při jeho likvidaci opravdu vyžijete. Na rozdíl od »šmrdlání« prstů po displejích mobilů. Ničení potravy občas obzvláštní nějaký ten zlepšovač, který rázem znásobí vaše skóre. Hra nabízí několik režimů, z nichž ten nejzábavnější je pro dva hráče. S ním je zábavnost titulu v podstatě neomezená. Pozor!!! Bez kamerového senzoru si Fruit Ninja Kinect nezahrajete.

Hodnocení: 8/10

Cena: 800 MS bodů

• 3.

Section 8: Prejudice - klasická vesmírná střílečka

Section 8: Prejudice je klasickou sci-fi střílečkou s klasickým arzenálem zbraní, ve kterém nechybí ani ostřelovačka
    Autor: Microsoft

Pokračování střílečky Section 8 s podtitulem Prejudice se nese v duchu klasických stříleček zaměřených na hru více hráčů. Hlavními herními postavami jsou vojáci vybaveni speciálním brněním. To chrání štítem, dokáže se rozhýbat až do rychloběhu (kamera se přepíná do třetí osoby) a máte v něm k dispozici i jetpack (raketový ruksak), se kterým můžete chvíli i poletovat. Příjemnou vychytávkou je automatické zaměřování, které se však po chvíli vybije a mnohem delší dobu se nabíjí. Čekají vás i dramatické seskoky ze stíhačky, souboj nablízko s noži, prostě vše, co ke střílečkám z prvního pohledu patří. K dispozici je samozřejmě několik herních režimů, ve kterých poměříte v online kláních svoje dovednosti s ostatními hráči. Hra obsahuje i zábavnou kampaň, která multiplayerovým kláním dodává příběhové pozadí. Překvapivé je, že vydrží na dlouho. Section 8: Prejudice je již druhým dílem a svého předchůdce ještě překonává. Jeho jediným neduhem je, že nijak nevyčuhuje z davu sci-fi stříleček zaměřených na multiplayer. Potěší však pěknou grafikou.

Hodnocení: 7/10

Cena: 1200 MS bodů

• 4.

Ms. Splosion Man - nápaditě explozivní hopsačka

Výbuchy se dostanete přes propasti
    Autor: Microsoft

Další pokračování je zcela jiného žánru. Jde o druhý díl úspěšné hopsačky, jehož hlavní postavou tentokrát není explozivní chlapík, ale vybuchující paní. Opět jde o skákačku 2,5D ražení, tedy s trojrozměrnou grafikou ve dvourozměrných reáliích. Ms. Splosion Man je až do morku kosti zábavným titulem plným humoru, o čemž vás přesvědčí již v úvodním tutoriálu, který vám vysvětlí ovládací prvky. Vaše postava umí vybuchovat, což poslouží k likvidaci nepřátel, stejně jako k odrážení od stěn. Po laserech se můžete po levelu svést rychlostí ježka Sonica a už po hodině hraní zjistíte, že máte co dočinění s opravdu nápaditou hrou. Nechybí v ní ani řešení hlavolamů, stejně jako souboje s obřími bossy, k jejichž poražení budete muset vždy přijít na specifickou taktiku. Mimo hlavní kampaně pro jednoho hráče navíc hra obsahuje ještě jednu kompletně odlišnou, která je určena kooperaci pro dva hráče. Skvělé!

Hodnocení: 9/10

Cena: 800 MS bodů

• 5.

Insanely Twisted Shadow Planet - originalita nade vše

Insanely Twisted Shadow Planet nabízí ojedinělý vizuální styl, na který jen tak nezapomenete. Stejně jako na jeho hratelnost.
    Autor: Microsoft

Máte pocit, že nové videohry jsou oproti těm starším málo nápadité, neoriginální a stále jednodušší? Zkuste Insanely Twisted Shadow Planet, naprosto neokoukanou 2,5 D arkádu s létajícím talířem v hlavní roli. S ním budete prolétat nejrůznější bludiště, jeskyně i propasti na neznámé planetě, na které to bují neznámou flórou. V jejich prozkoumání vám budou bránit nepřátelé, obří popínavé rostliny a dost často celé planeta, či spíše lépe řečeno obrazovka. Své UFO naštěstí můžete vybavit gravitačním paprskem pro odstraňování překážek, kanónem pro likvidaci protivníků a později i šikovným chápavým ramenem. V prolétání šílené planety vám pak bude značným pomocníkem mapa, na které jsou vyznačeny i všechny důležité body. Velkým plusem hry je její nevídané grafické pojetí. O to se postaral Michel Gagné, zkušený výtvarník a animátor, které spolupracoval s filmovými studii jako Disney a Pixar. Něco tak temného, poutavého a přitom pohledného jen tak v nějaké videohře neuvidíte. Pokud si tak chcete zahrát něco netradičního, Insanely Twisted Shadow Planet určitě vyzkoušejte.

Hodnocení: 9/10

Cena: 1200 MS bodů

• 6.

Toy Soldiers: Cold War - hračky do boje

Studená válka je v pojetí vojáčků poněkud…plastová
    Autor: Microsoft

Studená válka je nejenom klišé hollywoodských filmů, ale videoher jakbysmet. Pokračování taktické akční hry Toy Soldiers: Cold War ale tento konflikt představuje z pohledu plastových vojáčků, a to už je něco jiného! Žánrově jde o taktickou akci, ve které musíte ubránit svoji základnu, kterou tvoří krabice hraček a zlikvidovat všechny protivníky. Na svém území si musíte vytvořit co nejvíce střílen. Může se jednat o kulometná hnízda, raketová sila, protitankové střely, protiletadlové rakety, každou střílnu však budete moci ovládat přímo a pálit po nepřátelských vojácích. Pokud se vám nabije ukazatel, budete moci na bojiště vyslat i vojáka s Rambo vzhledem i kuráží, který se na protivníky vrhne s kulometem v ruce. Ovládat budete navíc i vozidla jako tanky a vrtulníky, ale pozor, jde o hračky, které jsou na baterky. Hra nabízí několik režimů a jak je již z prvního pohledu jasné, je orientovaná na multiplayerovou hru. Pokud však chcete přímočarou akci, tohle nebude to správné bojiště, na kterém byste chtěli svádět válku. Obří roli zde totiž hraje taktika. Potěší nápadité téma, zpracování, grafika, ale plynulost hry však za moc nestojí.

Hodnocení: 6/10

Cena: 1200 MS bodů